כתבות מגזין

הסבא הגיבור נחשף כפושע נאצי שרצח אלפי יהודים: סיון רהב מאיר בראיון כאוב עם הנכדה

מילדות ידעה סילביה פוטי שסבה היה גיבור בליטא, וביקשה להנציח את זכרו, אולם תוך כדי צלילה להיסטוריה המשפחתית ועריכת תחקיר מקיף, נחשפה האמת המרה: הסבא התגלה כפושע נאצי שרצח אלפי יהודים בשואה האיומה. כעת היא פועלת להסיר כל זכר להנצחתו. צפו בראיון הכאוב עם סיון רהב מאיר

אא
"איני זוכרת מתי יצא לי לשבת ככה מול מרואיינת", כותבת סיון רהב מאיר בפוסט מיוחד, "גם להתרגש, גם להודות, וגם לחשוב מה הייתי עושה במקומה. את סילביה פוטי, אמריקאית, נוצרייה, פגשתי לאחרונה בשיקאגו. משפחתה הגיעה מליטא, והיא גדלה על כך שסבא שלה – יונאס נורייקה – היה גיבור מלחמה. ליטא מלאה בפסלים שלו, בתי ספר על שמו, אתרי הנצחה ועוד. אימא של סילביה ביקשה ממנה, לפני מותה, לכתוב ספר על סבא, הגיבור הלאומי. סילביה החלה את התחקיר, ולאט לאט גילתה את האמת המרה: הגנרל המהולל היה פושע נאצי, שאחראי לרצח של 14,000 יהודים.
היא חשה בושה עמוקה אבל לא יכלה לשתוק, ויצאה למסע לחשיפת האמת. סילביה פנתה לתקשורת ולבית המשפט ופועלת כיום כדי להרוס את האנדרטאות שלו, לשנות את שמותיהם של המוסדות שנקראים על שמו, ולגרום לליטא להכיר באמת ההיסטורית.
רבים בליטא רואים בה בוגדת, אבל היא לא נרתעת. היא חולמת להגיע לישראל, ולספר גם כאן את סיפורה. אמרתי לה שסבא שלה לא היה גיבור, אבל היא גיבורה, ושזה סמלי לפרסם את הסיפור הזה בישראל דווקא בחנוכה. חג של מעטים מול רבים, חג של מאבק תרבותי נחוש בדעה השלטת והכוזבת, חג של ניצחון האור על החושך".
 

 

תגיות:סיון רהב מאירשואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה