חדשות בארץ

נתניהו: לא מעלה על הדעת שבג"ץ יפסול אותי

בריאיון לגלי צה"ל, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי האפשרות שבג"ץ יפסול אותו מלהרכיב ממשלה היא "תאורטית מאוד", וכי "מי שקובע זה רק העם. אם זה לא כך – זה פשוט לא דמוקרטיה". הוא סירב להשיב האם יבקש חסינות מהכנסת: "מוכרחים להשאיר קצת מתח, זה יתברר מהר מאוד"

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (רביעי) לדיון הצפוי בשבוע הבא בבג"ץ, בסוגיה האם הנשיא יוכל להטיל עליו את המנדט להרכיב ממשלה, במידה וינצח בבחירות, ולאפשרות שבית המשפט יפסול אותו. "זה תאורטי מאוד, ואני מקווה מאוד שבג"ץ לא יעשה את זה. כל אחד מבין שבדמוקרטיה יש כלל פשוט: מי שקובע מי ינהיג את העם זה רק העם, ולא אף אחד אחר", אמר בריאיון לירון וילנסקי ויעקב ברדוגו בגלי צה"ל. "מי שקובע זה החוקים של מדינת ישראל, והחוק הוא חד-משמעי. אני לא מעלה על דעתי אחרת. זה לא רק בחוק, זה גם השכל הישר. אם זה לא כך – זה פשוט לא דמוקרטיה".

בתשובה לשאלה האם הוא מתכוון לבקש מהכנסת חסינות מפני העמדה לדין, בימים שנותרו באפשרותו לעשות זאת, ענה נתניהו: "תזמין אותי בעוד עשרה ימים – תקבל תשובה. מוכרחים להשאיר קצת מתח. זה יתברר מהר מאוד".

בהתייחסו לבחירות המוקדמות לראשות הליכוד, שיתקיימו מחר, אמר נתניהו: "אני חורש את הארץ, וזה תענוג ענק. הליכוד מתעורר, ובא לתמוך בהמוניו. אני רוצה שכולם יבואו להצביע – כהבעת אמון בדרך שהובלתי את המדינה. כדי שזה יקרה, מחר – כשיש סופה של גשמים – אני רוצה סופה של פתקים עבורי".

נתניהו ציין, כי הבעת אמון מסיבית של חברי הליכוד במנהיגותו תעניק למפלגה "מקפצה אדירה", שתאפשר לנצח את הבחירות לכנסת. הוא טען, כי בניגוד לשתי מערכות הבחירות הקודמות, שתוצאותיהן לא אפשרו לו להקים ממשלה – "מה שהולך לקרות הפעם שונה. ראשית, לא נאבד מנדטים במפלגות המחנה, איבדנו בשתי המערכות הקודמות שלושה מנדטים. שנית, יש לפחות שלושה מנדטים של ליכודניקים שנשארו בבית. הם לא האמינו לי כשאמרתי שכחול לבן ילכו עם אחמד טיבי ואיימן עודה, היום הם יודעים שצדקתי. אנחנו הולכים לנצח בגדול ולהרכיב ממשלת ימין".

בתגובה להצעתו של יריבו בפריימריז, גדעון סער, כי יפעל למנות את נתניהו לנשיא המדינה במידה וייבחר ליו"ר הליכוד, אמר נתניהו בעוקצנות: "אני שמח שהוא תומך במשטר נשיאותי – דבר שאני מאמין בו הרבה שנים, אבל לא יכולתי להעביר". הוא סירב לענות האם ימנה את סער לשר בממשלה עתידית בראשותו: "אני לא מחלק תיקים".

סער, שעלה לשידור אחרי נתניהו, אמר כי "המציאות האלקטורלית והפרלמנטרית היא שנתניהו חסום מלהקים ממשלת ימין או ממשלת אחדות". הוא טען, כי לדבריו של ראש הממשלה, לפיהם בבחירות הבאות יוכל להשיג רוב של 61 להרכבת ממשלה, "אין קשר למציאות, לא ברחוב ולא במחקרי דעת הקהל". הוא תקף את הטענה כי התמודדותו מול נתניהו מהווה "ירי בנגמ"ש", והוסיף: "בכל הסקרים יש מכנה משותף אחד: גוש הימין בראשותי גדל. אם לא נעשה שינוי מחר – הסכנה המוחשית היא שנקבל שינוי ב- 2 במרץ".

תגיות:גדעון סערפריימריזהליכודבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה