מתכוני תוספות

איך מכינים פסטה? מדריך ברור וקל

רוצים להכין פסטה איכותית כמו האיטלקים? אספנו עבורכם את כל הטיפים לבישול מקצועי של פסטה. אל תדאגו, זה לא מסובך

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

עוד כמה דקות הילדים חוזרים מהלימודים, וצריך להכין להם ארוחת צהריים, שלא הספקנו להכין בבוקר. יש שניצלים מאתמול, אבל מה מכינים לתוספת? הכי פשוט – פסטה.

כן, פסטה היא מוצר קל להכנה. זורקים לתוך מים רותחים, ותוך פחות מ-10 דקות יש ארוחה מוכנה. אפשר לגוון עם רטבים ותוספות, אבל הבסיס פשוט ביותר.

נכון. פשוט וקל. אבל אם אתם רוצים להכין פסטה איכותית ממש כמו האיטלקים, כדאי שתכירו כמה טיפים חשובים. הם לא יסבכו את ההכנה, אבל בהחלט יהפכו את הפסטה שלכם לטעימה יותר ומשובחת יותר.

הסיר. כשמכינים פסטה – משתמשים בסיר גדול ככל האפשר, ומכניסים לתוכו הרבה מים. לבישול מושלם של פסטה, מרתיחים ליטר מים על כל 100 גר' פסטה. אם הסיר קטן מידי או שיש מעט מידי מים, הפסטה נוטה להיות דביקה ועיסתית. העמילן שיוצא מהפסטה בזמן הבישול גורם לכך, אך כאשר יש מי בישול רבים, ריכוז העמילן במים קטן יותר, וכך הפסטה יוצאת דביקה פחות.

שמן. הרבה אנשים מוסיפים מעט שמן לסיר הפסטה, כדי למנוע ממנה להידבק. אבל אין בכך צורך אמיתי, אם מבשלים את הפסטה בצורה נכונה. בנוסף, אם אתם מתכוונים להגיש את הפסטה עם רוטב, השמן יגרום לרוטב להחליק מעל הפסטה במקום להיספג בה.

מלח. ממש לפני שהמים רותחים, כדאי להוסיף להם 1-2 כפות מלח. כן, לא התבלבלנו. הפסטה לא סופגת את המלח כמו תבשילים אחרים, והמלח גורם לפני הפסטה להיות מוצקים, ומונע מהפסטה לקבל מרקם סמרטוטי ודביק.

עשוי כהלכה: פסטה 4 גבינות

הפרדה. ישנם הרבה מאד סוגים של פסטה – ספגטי, פטוצ'יני, פנה, רביולי ועוד ועוד. לכל אחד מסוגי הפסטה הללו ישנו זמן בישול שונה, בהתאם לעובי, לגודל ולפרמטרים נוספים. לכן לא מבשלים שני סוגים של פסטה ביחד.

אל דנטה. כדי לוודא שהפסטה מוכנה, מומלץ לבשל מספר דקות, ואז להוציא פסטה אחת מהמים ולנגוס בה, כדי לזהות את השלב שבו הפסטה מוכנה באופן מדויק. פסטה אמורה להיות "אל דנטה" (על השן, באיטלקית), כלומר שניתן לנגוס בה והיא לא קשה – אבל שמרגישים את המרקם שלה, והיא לא נעשית סמרטוטית.

הרוטב המושלם. אם אתם מתכננים להגיש את הפסטה עם רוטב שבשלתם, הפסיקו את בישול הפסטה 2-3 דקות לפני שהיא מוכנה. סננו אותה מן המים והעבירו אותה לסיר הרוטב, שם תוכלו לסיים את הבישול שלה. כך הפסטה תספוג לתוכה את הרוטב בצורה הטובה ביותר. מומלץ גם להוסיף לרוטב מעט ממי הבישול של הפסטה, שהם מים עמילניים מאד, ויוסיפו לרוטב מרקם קטיפתי.

עוד על הרוטב המושלם. אם הפסטה שהכנתם היא מסוג דק וארוך – העדיפו להוסיף לה רוטב קליל ודליל יחסית. לעומת זאת, אם הפסטה קצרה ועבה, או כזו שהפנים שלה מחוספסות ולא חלקות – העדיפו רוטב עשיר וסמיך. כך או כך, אל תוסיפו יותר מידי רוטב לפסטה. הכמות הנכונה היא כזו ש"עוטפת" את הפסטה בצורה טובה, ושאחרי שתסיימו לאכול את הפסטה – לא יישאר רוטב בצלחת.

תגיות:פסטהאיך מכינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה