מתכונים לעוגות

איך מכינים פנקייק? מדריך ברור וקל

איך מטגנים פנקייק בלי שיישרף? ואיך הופכים אותם לתפוחים וטעימים? כל הטיפים להכנה נכונה של פנקייקס

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פנקייקס – אין ספק שזו אחת מארוחות הבוקר המפנקות והטעימות ביותר. פנקייקס, כשמם כן הם – Pancakes, עוגות מחבת, תערובת חלבית וטעימה המטוגנת במחבת ויוצרת מאכל מתוק וטעים.

ישנם הרבה מאד מתכונים לפנקייקס – החל מהפשוטים והבסיסיים ועד לפנקייקס מורכבים עם תוספות מיוחדות. אבל אנשים רבים מגלים שהכנת פנקייקס עלולה להיות מסובכת. איך נכון להכין את הבלילה? איך מטגנים את הפנקייק בלי שיישרף או יישאר בלתי אפוי מבפנים?

הרב יונתן גל-עד - המתכון להצלחה בחיים

אז הכנו לכם מדריך ברור וקל שילמד אתכם את הדרך הטובה ביותר להכין פנקייקס, ועל הדרך – גם מתכון בסיסי לפנקייק מוצלח.

 

אז איך מכינים פנקייקס?

  • לא משנה באיזה מתכון בוחרים או מה בדיוק מכילה הבלילה של הפנקייקס שלכם, הקפידו שלא לערבב אותה יותר מידי. נכון שעלולים להיווצר גושים בתערובת, בגלל ערבוב הקמח בנוזלים, אבל פנקייקס עם גושים בכל זאת יהיו טובים יותר מפנקייקס שעורבבו יתר על המידה. ערבוב היתר גורם לפנקייקס לקבל מרקם קשה ולא נעים.

  • כדי שהפנקייקס יצאו תפוחים וטעימים, כדאי להשאיר את הבלילה למנוחה אחרי הערבוב ולפני הטיגון, לפחות חצי שעה על השיש. הדרך המומלצת ביותר – להשאיר את הבלילה במקרר לשעתיים. אפשר אפילו להכין את הבלילה בלילה, ולטגן אותה בבוקר. ההשהיה מאפשרת לאבקת האפייה שבתערובת לפעול את פעולתה, וכך הפנקייקס יוצאים אווריריים, תפוחים וכמובן – טעימים.

  • המחבת שמשתמשים בה צריכה להיות כזאת שתאפשר לכם לטגן את הפנקייקס בלי לדאוג שיידבקו למחבת. לכן עדיף להשתמש במחבת טפלון, או במחבת בעלת ציפוי קרמי מונע הדבקה. אם אין מחבת כזאת, חשוב לשמן את המחבת לפני כל פנקייק. אחרי טיגון של פנקייק אחד, מומלץ לנגב את המחבת בנייר סופג, ולשמן מחדש.
  • כאשר ניגשים לטגן את הפנקייקס, מוודאים קודם כל שהמחבת מחוממת היטב. כדי לבדוק, אפשר לטפטף מעט מן הבלילה על המחבת. אם שומעים מיד רחש של טיגון – המחבת חמה מספיק. אם לא שומעים – המתינו עוד מעט לפני הטיגון. עם זאת, בזמן הטיגון עצמו חשוב לשמור על להבה בינונית – להבה חזקה מידי תגרום לפנקייקס להישרף, בעוד שלהבה נמוכה מידי תאט את התהליך יותר מידי וגם תגרום לפנקייק לספוג יותר מידי שמן.
  • החלק החשוב ביותר בטיגון של פנקייקס הוא לדעת מתי להפוך אותם. הסימן הברור ביותר שהגיע הזמן להפוך את הפנקייק הוא כאשר מופיעות בועות קטנות על החלק העליון שלו. אפשר כמובן גם לבדוק את התחתית ולוודא שהשחימה. דבר אחד חשוב מאד: לא הופכים את הפנקייק פעמיים. אם הפכתם את הפנקייק – זוהי דרך אל חזור.

 

מתכון לפנקייקס בסיסיים

מה צריך?

3 כפות סוכר

3 כפות חמאה מומסת

1 1/2 כוסות קמח

1 3/4 כפיות אבקת אפייה

1 כוס חלב (אפשר מעט יותר)

1 ביצה

1/2 כפית מלח

 

איך מכינים?

מכינים שתי תערובות: בקערה אחת מערבבים את הסוכר, הקמח, אבקת האפייה והמלח, ובקערה השניה טורפים את הביצה, ומוסיפים אליה את החלב ואת החמאה המומסת.

מאחדים את התערובות ומערבבים בכף, לא יותר מידי. אפשר להוסיף מעט חלב בשלב זה, אם התערובת סמיכה מידי.

מחממים מחבת ומטגנים את הפנקייקס משני הצדדים.

אפשר להגיש עם תוספות כמו סירופ מייפל, סירופ שוקולד, דבש או סילאן, חמאה או חמאת בוטנים.

תגיות:פנקייקאיך מכינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה