מתכונים לעוגות

איך מכינים עוגות? טיפים פשוטים

מחפשים טיפים פשוטים לאפיית עוגות? אספנו בשבילכם את השיטות היעילות כדי שגם אתם תדעו איך מכינים עוגות

(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

יצא לכם לראות אצל שכנים / חברים / משפחה עוגות מרשימות ויפות, או פשוט עוגות טעימות ממש, ולתהות איך הם מצליחים להכין אותם?

אם גם אתם מאלה שחושבים שהם "לא יודעים להכין עוגות", אספנו בשבילכם כמה טיפים יעילים, שיעזרו לכם להכין עוגות מוצלחות. אולי לא תהפכו לקונדיטורים מומחים ביום אחד, אבל עוגת יום הולדת פשוטה או סתם עוגה לשבת ודאי תוכלו להכין.

 

התחילו בעוגות פשוטות

אל תעשו את הניסיון הראשון שלכם באפיית עוגות בעוגת קומות ואפילו לא בשכבות מיוחדות. התחילו בעוגות בחושות פשוטות. קל להכין אותן, ובמרבית המקרים, גם אם טעיתם באחד השלבים, רוב הסיכויים שהעוגה עדיין תצא טעימה, ואולי אפילו יפה. בתור התחלה, העדיפו עוגות בחושות שלא צריך להפריד בהן ביצים. מעבר לעובדה שתחסכו לעצמכם את התהליך – המייגע לפעמים – של הפרדת הביצים, גם המשך ההכנה פשוט יותר כשלא מסתבכים עם קצף ביצים.

 

בדקו שיש לכם כל מה שאתם צריכים

אין דבר מרגיז יותר מאשר להתחיל להכין עוגה, ולגלות באמצע הדרך שחסר לכם סוכר, או ביצה, או כל רכיב אחר של העוגה. לכן ודאו מראש שיש לכם הכל. כן, תסתכלו בארונות ותוודאו, גם אם אתם בטוחים שראיתם קקאו בארון לפני שבוע. והי, אל תתבלבלו בין המלח לסוכר...

הרב אפרים אורשלימי - מתכון מדויק לעוגה מוצלחת

 

הכינו את העוגה בשלבים

בעוגות בחושות, לפעמים מוצאים מתכונים שבהם כתוב לערבב את כל החומרים יחד וזהו. לפעמים זה עובד, אבל אם תפרידו בין החומרים, תקבלו בדרך כלל עוגה אוורירית וטעימה יותר. אלא אם כן יש הוראות מפורשות אחרות במתכון, בדרך כלל כדאי לערבב את הביצים עם הסוכרים שבעוגה (סוכר לבן, סוכר וניל, סוכר חום וכדומה) בלי חומרים אחרים. הביצים נעשות אווריריות, וכך גם העוגה כולה. את שאר החומרים מומלץ לחלק לנוזלים וליבשים, ולהוסיף אותם לעוגה לסירוגין, כדי שיתערבבו היטב. כשמוסיפים את הקמח, מומלץ לא לערבב יותר מידי, אלא רק במידה שתספיק לאחד את הקמח עם התערובת – והופ, לתבנית ולתנור.

 

שימו לב לכמויות

כשבמתכון מקצועי מופיעה המילה "כוס" – מדובר בכוס מדידה, ולא בכוס חד פעמית. כך גם לגבי כפות וכפיות. גם בביצים, מדובר לרוב בביצים בגודל L, ואם משתמשים בביצים קטנות יותר – יש לעיתים צורך להוסיף עוד ביצה. כל זה נכון, כמובן, אם אין הוראות מדויקות במתכון.

לאפות נכון

הכנסתם את העוגה לתנור. נהדר. עוגות בחושות נאפות בדרך כלל בחום בינוני, כלומר כ-180 מעלות. אבל כדאי לעקוב אחרי העוגה במהלך האפייה. אם החלק העליון משחים/מזהיב במהירות, בעוד קיסם שננעץ בעוגה יוצא רטוב, מומלץ להנמיך מעט את החום כדי לאפשר לעוגה אפייה אחידה. שימו לב גם שככל שהעוגה נמצאת בתבנית גדולה יותר, כך משך האפייה יהיה ארוך יותר.

תגיות:עוגהאיך מכינים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה