חדשות בארץ

המרוץ לתפקיד השוטר מספר 1: עד סוף השבוע תיחשף זהותו

ארדן ראיין את שני המועמדים לתפקיד המפכ"ל במשך יותר משעתיים, בהם השתתף גם היועץ המשפטי של המשרד לביטחון הפנים. גורם בכיר במערכת אכיפת החוק אמר כי בחירה של ארדן בכהן תהיה "צעד בטוח", זאת, לאחר שהוכיח, לדבריו, בשנה האחרונה את היכולת להוביל את המשטרה בשקט ובצנעה, ובלי פרובוקציות

ארדן (צילום:יונתן זינדל, פלאש 90)ארדן (צילום:יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן נפגש היום (שני) עם שניים מהמועמדים לתפקיד מפכ"ל המשטרה – סגן המפכ"ל ניצב אלון אסור ומפקד משטרת ירושלים ניצב דורון ידי. עם ניצב מוטי כהן, שנחשב למועמד המוביל לזכות בתפקיד, ייפגש  ארדן מחר ב-12:00. הערכות הן כי השר מתכוון להגיש לוועדת גולדברג כבר בסוף השבוע את שמו של המועמד הסופי.

אתמול הודיע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, לשר לביטחון הפנים כי הוא החליט להיענות לבקשתו למינוי מפכ"ל ונציב שב"ס קבועים, חרף תקופת הבחירות. בשבוע שעבר ביקש ארדן ממנדלבליט לבדוק אפשרות לאייש את שני התפקידים במינויים קבועים, זאת, כאשר מדצמבר אשתקד, עם תום כהונתו של רוני אלשיך כמפכ"ל המשטרה, מכהן ניצב כהן בתפקיד ממלא מקום המפכ"ל. בנוסף, מאז סיימה עפרה קלינגר את כהונתה בנציבות השב"ס, מכהן גונדר אשר וקנין כממלא מקומה.

ארדן ראיין את שני המועמדים לתפקיד המפכ"ל במשך יותר משעתיים, בהם השתתף גם היועץ המשפטי של המשרד לביטחון הפנים. לפי הפרסומים, השיחות נסובו בארבעת נושאי ליבה שמעסיקים את המשטרה בחודשים האחרונים: הטיפול באלימות בחברה הערבית, הטיפול באלימות נגד נשים, הטיפול בנושא המשמעת במשטרה והמאבק בקטל בדרכים. גורם בכיר במערכת אכיפת החוק אמר כי בחירה של ארדן בכהן תהיה "צעד בטוח", זאת, לאחר שהוכיח, לדבריו, בשנה האחרונה את היכולת להוביל את המשטרה בשקט ובצנעה, ובלי פרובוקציות.

במכתב התשובה ששיגר היועץ לארדן נאמר כי בנסיבות הנוכחיות הוא סבור ש"משקל הטעמים המצדיקים את קידום המינויים גובר על משקל הריסון והאיפוק בתקופת בחירות". עוד אמר מנדלבליט כי "מצב שבו בראש שתיים ממערכות אכיפת החוק המרכזיות במדינה לא מכהנים בעלי תפקידים קבועים תקופה כה ארוכה, מעורר קושי של ממש בהיבטי אי-תלות ועצמאות שיקול הדעת". היועץ הדגיש כי הפסקת כהונתם של השניים לא תיעשה אלא בנסיבות חירום, על מנת להבטיח את עצמאות שיקול דעתם ולמנוע תלות בגורם הממנה.

לפי מנדלבליט, הצהרתו של השר הממונה כי יציע מועמדים מקצועיים מקרב שני המערכות – משטרת ישראל והשב"ס, מצמצמת את הקשיים המשפטיים, אך מינויים ידרוש את אישור הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה.

תגיות:גלעד ארדןמשטרת ישראלשב"ס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה