חדשות בארץ

אוחנה על החלטת בג"ץ בעניין כהונת נתניהו: "נכבד את הפסיקה"

בנוסף, אוחנה התייחס לסערת מינוי ממלא מקום פרקליט המדינה ואמר כי הוא ייפגש ליאת בן ארי ו"עם כל מועמד אחר שהיועץ המשפטי לממשלה יניח בפניי", אך הבהיר כי לא "אגביל את עצמי רק לשמות שהוא יביא. אני נצמד לחוק שקובע שעליי למנות עובד מדינה"

אוחנה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)אוחנה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
אא

שר המשפטים אמיר אוחנה התייחס הערב (שני) להתערבות בג"ץ בסוגיית כשירותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, המואשם בפלילים, להרכיב את הממשלה הבאה, והצהיר כי בליכוד מתכוונים לכבד את החלטת בית המשפט. "אם בג"ץ יכריע בעניין ראש הממשלה ויכולתו להרכיב ממשלה, נכבד את הפסיקה", אמר אוחנה בריאיון לחדשות 13.

עם זאת, שר המשפטים טען כי "חד משמעית, בג"ץ טעה", וכי בית המשפט יגרום לעצמו "נזק רב מאד" אם יפסוק "לרעת נתניהו". לדבריו, העתירה, שהוגשה בידי 67 אנשי אקדמיה, ביטחון ותרבות, הייתה צריכה להידחות על הסף. "הטעות היא עצם הדיון האם אפשר להטיל את הרכבת הממשלה על ח"כ בנסיבות כאלו ואחרות", אמר.

מוקדם יותר תקף השר בצלאל סמוטריץ' את החלטת בג"ץ לדון בעניינו של נתניהו, ואמר כי הוא "מקווה מאוד שמערכת המשפט תמשיך בהתאבדות הקולקטיבית שלה". לדבריו, "שהיועץ יקבע בעמדתו שנתניהו לא יוכל להרכיב ממשלה, שבג"ץ יקבל את העמדה הזו, ואז הימין מנצח את הבחירות האלה בהליכה. קדימה חבר'ה, תמשיכו לעזור לנו. רק עוד קצת". יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, איים כי אם בג"ץ יקבל החלטה "שערורייתית" ו"יתערב" בעניינים פוליטיים בכך שיכריז שנתניהו לא יכול להרכיב ממשלה, "תהיה לכך תשובה חדה וברורה - 1. פסקת ההתגברות בשלוש קריאות מיד עם תחילת כהונת הכנסת הבאה. 2. ביטול ההחלטה לאלתר שיאפשר לנתניהו כן להרכיב. אם יש משהו שמגדיל את הסיכוי של 61 לימין, זה זה".

ביולי צוטט השר אוחנה אומר לראש הממשלה כי "אם צריך שהאג'נדה תהיה לתקוף את בית המשפט - נדאג לזה",והוסיף כי הוא "יודע איך לעשות את זה". לפי הפרסום ב'וואלה', אוחנה אמר את הדברים במהלך שיחה שהתקיימה עם בכירי המפלגה, במסגרתה הורה נתניהו להתרחק מעיסוק בנושאי מעמד בית המשפט בטענה שזה ממריץ את יריביו ואת המחנה הנגדי, והדגיש כי יש להוריד מסדר היום גם את נושא חוק החסינות.

לפי גורמים שהשתתפו בדיון, ראש הממשלה השיב לשר המשפטים כי "זה בדיוק מה שלא צריך לעשות", והדגיש שיש צורך לרכך את המסרים ולשמור על כבוד בית המשפט. "כל השיח על חוק החסינות והארדואניזציה - תתרחקו מזה", אמר נתניהו.

זמן קצר לאחר שנכנס לתפקידו נשאל אוחנה בריאיון לחדשות 12 האם במקרים מסוימים לא חייבים לקיים את החלטות בג"צ, והוא השיב: "השיקול העליון צריך להיות שמירת חיי האזרחים, כן".

בנוסף, אוחנה התייחס לסערת מינוי ממלא מקום פרקליט המדינה ואמר כי הוא ייפגש ליאת בן ארי ו"עם כל מועמד אחר שהיועץ המשפטי לממשלה יניח בפניי", אך הבהיר כי לא "אגביל את עצמי רק לשמות שהוא יביא. אני נצמד לחוק שקובע שעליי למנות עובד מדינה". לטענתו, "אני לא מבקש להתגרות במערכת המשפטית, אלא לחזק בה את האמון".

תגיות:אמיר אוחנהבית משפט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה