חדשות בארץ

ליברמן לנתניהו: "הפסק עם הספינים, פנה את חאן אל-אחמר"

עוד טען ליברמן כי אם נתניהו "היה חושב במונחים של מנהיג לאומי", הוא היה מפנה גם את חאן אל-אחמר וגם "הורס מבנים בלתי חוקיים של חמולת נוואג'עה הפלשתינית ליד הישוב סוסיא בדרום הר חברון". ליברמן: "אצל נתניהו זה מהלך שחוזר על עצמו וגורם לנו להפסיד בכל מצב. נתניהו שהצביע בעד גרוש יהודים מגוש קטיף, הבטיח לפני בחירות 2009 למוטט את שלטון החמאס והיום מנסה לקנות שקט בכסף קטרי באמצעות תשלום דמי פרוטקשן לארגון טרור"

ליברמן ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן עלה היום (שני) למתקפה חריפה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אותו האשים באי-מימוש אג'נדות ימין שבשמן נבחר. ליברמן כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "נתניהו החליט שלא לפנות את חאן אל-אחמר בניגוד מוחלט לדעתי. הוא הוציא הוראה כתובה, 20 שעות לפני הפינוי, תירץ זאת במצב הבינלאומי ומה בסוף? גם לא פינינו את חאן אל-אחמר וגם אנחנו מואשמים בפשעי מלחמה".

עוד טען ליברמן כי אם נתניהו "היה חושב במונחים של מנהיג לאומי", הוא היה מפנה גם את חאן אל-אחמר וגם "הורס מבנים בלתי חוקיים של חמולת נוואג'עה הפלשתינית ליד הישוב סוסיא בדרום הר חברון". לטענתו, "אצל נתניהו זה מהלך שחוזר על עצמו וגורם לנו להפסיד בכל מצב. נתניהו שהצביע בעד גרוש יהודים מגוש קטיף, הבטיח לפני בחירות 2009 למוטט את שלטון החמאס והיום מנסה לקנות שקט בכסף קטרי באמצעות תשלום דמי פרוטקשן לארגון טרור. אנחנו לא שוכחים את ההתנצלות שלנו בפני ארדואן בפרשת המרמרה, במטרה לשמור על היחסים הטובים בניגוד לדעתי ובפועל, שום דבר לא השתנה".

ליברמן סיכם את דבריו בקריאתו לראש הממשלה "להתעשת" ו"להפסיק את הספינים ולחפש תירוצים מה לא לעשות", ולקבל החלטה מיידית לפנות את חאן אל-אחמר והמבנים ליד סוסיא.

הכפר חאן אל-אחמר שוכן סמוך לכביש 1 באזור כפר אדומים, ומתגוררות בו כמה עשרות משפחות משבט הג'הלין שמקורו בנגב, אליו גורשו מהגדה המערבית בשנות ה-50. לפי דיני התכנון הישראלי הכפר אינו חוקי, וב-2017 הודיעה המדינה כי בכוונתה לפנות את הכפר, אולם הוא התעכב זמן מה לאחר שבג"ץ הקפיא את הפינוי בצו ארעי שהוציא אשתקד. ביוני האחרון השיבה המדינה לבית המשפט כי הפינוי יתעכב עד לדצמבר בשל הבחירות.

לפני כשבועיים קרא בכיר הליכוד, ח"כ גדעון סער – המתמודד מול נתניהו בפריימריז על הנהגת הרשימה, לראש הממשלה להחיל את החוק הישראלי ולפנות את הכפר, והכריז כי זו הסוגיה המדינית הראשונה שצריך לטפל בה. "צריך לעשות זאת באופן מידי ואני מקווה שהממשלה תפעל בהקדם", אמר. "אם היה מדובר במאחז יהודי עם פסיקה כל כך ענפה מזמן הוא היה מפונה". בהתייחס לשאלה האם יבנה בשטחי E1 ובגבעת המטוס, השיב סער: "חד משמעית".

תגיות:אביגדור ליברמןבנימין נתניהובחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה