חדשות בארץ

ביום שלישי הבא: בג"ץ ידון בשאלת כשירות נתניהו להרכיב ממשלה

בית המשפט נדרש לסוגיה בשל עתירה שהגישו 67 אנשי אקדמיה, ביטחון ותרבות, שהתקבצו יחדיו באמצעות עו"ד דפנה הולץ-לכנר, בה נטען כי נוכח סירובו של מנדלבליט לחוות דעה, על בית המשפט להוציא צו הצהרתי נגד הטלת המנדט להרכבת הממשלה על נתניהו, מאחר והעבירות בהן הוא מואשם נושאות קלון

נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

בית המשפט העליון, בשבתו כבג"ץ, ידון ביום שלישי הבא בסוגיית כשירותו המשפטית של ראש הממשלה בנימין נתניהו, המואשם בפלילים, להרכיב ממשלה. בראש ההרכב תעמוד נשיאת בית המשפט, אסתר חיות, יחד עם שופטי העליון חנן מלצר ועוזי פוגלמן. בית המשפט קבע כי על היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להגיש את חוות דעתו בנושא עד ליום ראשון, מה שעד כה הוא נמנע לעשות בנימוק כי מדובר בסוגיה תאורטית, וגלגל את השאלה לפתחו של בית המשפט.

הודעת בג"ץ באה ברקע הודעת היועץ על העמדתו לדין של ראש הממשלה בעבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. בית המשפט נדרש לעניין בשל עתירה שהגישו 67 אנשי אקדמיה, ביטחון ותרבות, שהתקבצו יחדיו באמצעות עו"ד דפנה הולץ-לכנר, בה נטען כי נוכח סירובו של מנדלבליט לחוות דעה, על בית המשפט להוציא צו הצהרתי נגד הטלת המנדט להרכבת הממשלה על נתניהו, מאחר והעבירות בהן הוא מואשם נושאות קלון.

בסוף השבוע העביר היועץ את חוות דעתו לבית המשפט, לפיה הוא אינו מוצא לנכון לפרסם את עמדתו כל עוד בג"ץ לא נדרש לנושא. מנדלבליט, שהגדיר את הסוגיה ככבדת משקל אשר נוגעת לתחומי המשטר החוקתי, הדגיש כי עמדתו תוגש לפני מועד הדיון שייקבע, רק בכפוף להתערבות אופציונלית של שופטי בג"ץ, זאת, מאחר ובית המשפט לא אמור לעסוק כלל בתרחישים עתידיים.

מוקדם יותר היום איים יו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, כי אם בג"ץ יקבל החלטה "שערורייתית" ו"יתערב בעניינים פוליטיים בכך שיכריז שנתניהו לא יכול להרכיב ממשלה, תהיה לכך תשובה חדה וברורה - 1. פסקת ההתגברות בשלוש קריאות מיד עם תחילת כהונת הכנסת הבאה. 2. ביטול ההחלטה לאלתר שיאפשר לנתניהו כן להרכיב. אם יש משהו שמגדיל את הסיכוי של 61 לימין, זה זה".

נגד נתניהו הוגשו בחודש שעבר שלושה כתבי אישום, בהן הוא מואשם בעבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים בתיק 4000, ומרמה והפרת אמונים בתיקים 1000 ו-2000. לפי כתב האישום, ראש הממשלה "נהג במשוא פנים והעמיד עצמו בניגוד עניינים בין תפקידיו הציבוריים לענייניו הפרטיים - תוך סטייה מהשורה".

תגיות:תיקי נתניהובג"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה