חדשות בארץ

בג"ץ ידון האם נתניהו יוכל להרכיב ממשלה, מנדלבליט יביע את עמדתו

בג"ץ החליט לדון "בהקדם האפשרי" בעתירה שהוגשה בדרישה למנוע מראש הממשלה בנימין נתניהו להרכיב את הממשלה לאחר הבחירות. בעקבות ההחלטה, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, ימסור לבג"ץ את חוות דעתו בסוגיה

נתניהו ומנדלבליט, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ומנדלבליט, ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בג"ץ החליט היום (ראשון) לדון "בהקדם האפשרי" בעתירה שהוגשה על ידי 67 עותרים, בדרישה למנוע מראש הממשלה בנימין נתניהו לקבל מנשיא המדינה את תפקיד הרכבת הממשלה, וזאת בשל כתב האישום שהוגש נגדו בעבירות שיש עמן קלון. שופט בג"ץ, עופר גרוסקופף, קבע כי על היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להציג בפני בית המשפט את חוות דעתו בסוגיה עד 48 שעות לפני הדיון, שמועדו טרם נקבע.

מנדלבליט, שנדרש בתחילת החודש על ידי בג"ץ לחוות את דעתו בנוגע לעתירה, הודיע שלשום כי בכוונתו להביע את עמדתו רק במידה ובית המשפט יחליט לדון בסוגיה עוד לפני הבחירות: "אם בית המשפט הנכבד יחליט לדון ולהכריע עתה בסוגיה המשטרית-חוקתית כבדת המשקל דנן, היועץ המשפטי לממשלה יבקש להגיש את עמדתו בסוגיה, עובר למועד הדיון שייקבע לפני ההרכב שיכריע בעתירה".

"לנוכח מכלול השיקולים הצריכים לעניין – ובתוכם הרגישות המתחייבת מכך שאנו מצויים בתקופת בחירות – ככל שבית המשפט הנכבד לא ימצא לנכון לדון ולהכריע בשאלות העולות בעתירה בעת הזו, אין מקום למתן חוות דעת גם מטעמו של היועץ המשפטי לממשלה", הוסיף מנדלבליט. כעת, משבית המשפט הכריע כי בכוונתו לדון בסוגיה עוד לפני הבחירות, היועץ יצטרך למסור את חוות דעתו.

על פי ההערכות, מנדלבליט צפוי לטעון כי אין מניעה חוקית שהנשיא יטיל על נתניהו את תפקיד הרכבת הממשלה לאחר הבחירות, אם אכן יזכה בהן לרוב. כזכור, בחודש שעבר קבע היועץ המשפטי לממשלה כי החלטתו להגיש כתב אישום נגד נתניהו אינה מונעת ממנו להמשיך ולכהן כראש ממשלת מעבר.

עורכת הדין דפנה הולץ לכנר, המייצגת את העותרים, הביעה סיפוק מהחלטתו של השופט גרוסקופף, שלדבריה קיבל את עמדתם כי יש לדון בעתירה בהקדם האפשרי.

תגיות:בג"ץאביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה