חדשות בארץ

נתניהו עתר לבית הדין של הליכוד: בטלו את הפריימריז לרשימה

במכתב שהגיש הועץ המשפטי של הליכוד, עו"ד אבי הלוי, בשם ראש הממשלה, יו"ר מרכז הליכוד ח"כ חיים כץ, ועדת החוקה וועדת הבחירות של המפלגה, נכתב כי על בית הדין לקיים דיון נוסף בסוגיית קיום הבחירות הפנימיות לרשימת המפלגה לכנסת ה-23, שייערכו ביום חמישי

נתניהו מצביע בפריימריז של הליכוד (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)נתניהו מצביע בפריימריז של הליכוד (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

יו"ר הליכוד בנימין נתניהו עתר היום (ראשון) לבית הדין של הליכוד נגד החלטתו לקיים פריימריז לרשימת המפלגה לכנסת, משום שהיא "טובה לתנועה". בכך, הצטרף נתניהו להחלטת מרכז המפלגה לביטול הפריימריז שיתקיימו ביום חמישי, שבוטלה על ידי בית הדין בסוף השבוע. דובר המפלגה אמר כי העתירה הוגשה "כפי שסוכם מראש וכפי שהחליט מרכז הליכוד".

במכתב שהגיש פרקליט הליכוד, עו"ד אבי הלוי, בשם ראש הממשלה, יו"ר מרכז הליכוד ח"כ חיים כץ, ועדת החוקה וועדת הבחירות של המפלגה, נכתב כי על בית הדין לקיים דיון נוסף בסוגיית קיום הבחירות הפנימיות לרשימת המפלגה לכנסת ה-23. לעתירה הצטרפו בנוסף חברי הכנסת ציפי חוטובלי, דוד ביטן, אופיר כץ, שלמה קרעי, קטי שטרית וקרן ברק.

ביום חמישי הורה בית הדין של התנועה לקיים פריימריז לרשימת המפלגה לכנסת, וביטל את החלטת מרכז המפלגה להקפיא את רשימת המועמדים לכנסת ה-22 כפי שהתקבעו בבחירות לכנסת ה-21. לפי העותרים, משנתקבלה החלטה לערוך פריימריז להנהגת הרשימה, יש לקיים הליך דומה לרשימת המפלגה, שכן חוקת הליכוד, המורה על קיום בחירות פנימיות בטרם הבחירות לכנסת, היא זו המחייבת את קיומן. עוד קבעו הדיינים כי לנוכח חוקת המפלגה, כל חריגה ממנה, לרבות החלטת מרכז המפלגה לבטלן, מחייבת את תיקון החוקה הדורש רוב של שני שלישים מחברי המרכז.

הפריימריז לראשות המפלגה ייערכו ב-26 בדצמבר. ח"כ גדעון סער, שמתמודד מול נתניהו תחת הכותרת כי רק הוא יכול להגדיל את גוש הימין ולהקים ממשלה בעוד שנתניהו כשל בכך פעמיים, נתמך עד כה בידי שר העבודה והרווחה לשעבר חיים כץ והח"כים יואב קיש, שרן השכל, מיכל שיר ואתי עטייה.

מוקדם יותר החודש הורה נתניהו לחבר הכנסת ביטן לעצור את היוזמה שקידם לביטול הפריימריז להנהגת הרשימה, זאת, מאחר ו"הליכוד היא תנועה דמוקרטית". בהודעה שנמסרה ממטה הפריימריז של נתניהו הודגש כי "חבריה יחליטו מי ינהיג אותה", וכי ראש הממשלה "בטוח שיזכה באמונם הסוחף" של חברי מרכז הליכוד.

זמן קצר קודם לכן הודיע ביטן כי הוא מסיר את הצעתו לביטול הפריימריז לראשות המפלגה, זאת, ברקע כינוס מרכז הליכוד הערב. "‏בימים האחרונים קידמתי יוזמה לביטול הפריימריז לראשות הליכוד. אני סבור כי בעת הזו יש להתרכז בניצחון הליכוד בבחירות. נתניהו פנה אליי בבקשה שאבטל את פנייתי וכן לקיים את הפריימריז כמתוכנן. אני מבקש להודות ל-830 חברי המרכז ולרבים אחרים שביקשו להצטרף לפנייתי וחתמו לביטול הפריימריז", אמר ביטן.

בריאיון ל-ynet סיפר ביטן כי ראש הממשלה פנה אליו לפנות בוקר, עם תום ההצבעה על פיזור הכנסת ה-22, וביקש ממנו שלא לקדם את המהלך לביטול הפריימריז לראשות המפלגה, אלא להמשיך בתהליך שנקבע ל-26 בדצמבר. ביטן טען כי פעל לקידום היוזמה "כי אני רציתי". לדבריו, "אמרתי לו שאני אשקול את זה, ואקבל החלטה היום".

לדבריו, הוא עדיין חושש כי החלטתו של נתניהו לקידום הפריימריז תפגע בו. "נתניהו רוצה להביס את גדעון סער, וגדעון סער רוצה להיות ראש הממשלה. אנחנו לא צריכים להיענות לבקשות האישיות שלהם, ברור שזה גורם לנזק. שאלת הפריימריז לא תמיד חשובה, זה תלוי בעיתוי. כשמנהיג פורש עושים פריימריז – היום זה לא נותן שום דבר, שום תוצאה אצל הבוחרים. זה לא מעניין אף אחד".

תגיות:פריימריזהליכודבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה