המצעד

כביש מנגן, פומפה לראש ודלק משמיים: 10 ההמצאות הכי הזויות שהמציאו היפנים

תאמינו או לא, אבל הראש היפני עובד ללא הרף כדי להמציא פטנטים מפטנטים שונים, בכל תחום מתחומי חיינו. לכן, כשאתם שומעים על עניבה שהיא גם מטריה, פומפה שמחוברת לכובע, כביש מנגן ומסעדות לחתולים - אל לכם להיבהל. הכל שריר ואמת

אא

תאמינו או לא, אבל הראש היפני עובד ללא הרף כדי להמציא פטנטים מפטנטים שונים, בכל תחום מתחומי חיינו. לכן, כשאתם שומעים על עניבה שהיא גם מטריה, פומפה שמחוברת לכובע, כביש מנגן ומסעדות לחתולים - אל לכם להיבהל. הכל שריר ואמת. 

לפניכם מצעד המצאות הזויות במיוחד שהומצאו על ידי היפנים:

ההמצאה הראשונה:

לא רק לפתיחת סתימות בכיור. הכירו את כובע הפומפה, שמחבר את הראש לזגוגית החלון בזמן הנסיעה ברכבת, ונחשב חוקי ומקובל לחלוטין. באופן כזה, הראש לא מיטלטל מצד אל צד בנסיעה, ואין סיכון שהוא יוטל בטעות על אחד הנוסעים. 

 

 

ההמצאה השנייה: אותה הגברת בשינוי האדרת

מטריה שמחוברת לראש? עד כמה שזה אולי נשמע הזוי, יש דבר כזה והרבה היגיון מאחוריו. אם לשים לרגע בצד את העובדה שמשקל לא מבוטל מוטל לנו על הראש, תודו שזה רעיון פשוט גאוני שמשחרר את הידיים לשקיות הסופר או לדברים אחרים חשובים לא פחות מאשר ידית מטריה. 

 

ההמצאה השלישית: עניבה וקלמר באותו מוצר. 

באוניברסיטה ביפן מכריחים את התלמידים להגיע עם עניבה. כמה נפלא זה שסטודנט לא צריך להתאמץ לקחת איתו קלמר בתיק, ופשוט יכול לשים את כל מה שהוא צריך בעניבה?

 

ההמצאה הרביעית: תודו שעל זה לא הייתם חושבים

מי צריך להדליק סיגריה באמצעות זכוכית מגדלת? ובכן, מעשנים שבמקרה שכחו את המצת בבית, תמיד יכולים ללכת עם הזכוכית הזו ליתר ביטחון. 

 

ההמצאה החמישית: צינורית דלק שיורדת משמיים

כשמדובר בתחנות דלק, היפנים לא לוקחים סיכון שיברחו להם עם הצינורית 'בטעות'. הם פשוט יצאו מהקופסה המקובלת בעולם, ויצרו צינוריות דלק מיוחדות שממוקמות ממעל לראש המתדלק. באופן כזה, המתדלק משתמש בהן, ובגמר התדלוק הן פשוט 'נשאבות' למעלה בצורה אוטומטית. 

ההמצאה השישית: כתב ברייל אפילו על פחיות שתייה

ביפן החליטו להתחשב בעיוורים באופן יוצא דופן, ולסמן עשרות מוצרים בכתב ברייל - בדיוק כמו על הפחית הזו, ששם המשקה כתוב עליה בשפה שרק העיוורים יכולים לקרוא ולהבין. 

 

 

ההמצאה השביעית: הקץ לתיקים מחליקים מהמושב או זרוקים על הרצפה. 

היפנים חשבו על רווחת האזרח במושגים של נוחות אמיתית במקומות ציבוריים כגון מסעדות, ספריות ציבוריות ועוד, וכך למשל ניתן למצוא במקומות אלו כיסאות עם 'פתחים' מיוחדים עליהם - שמיועדים לתליית ידיות תיקים. 

 

מכורים לפיצוץ בועות ניילון? ההמצאה השביעית - במיוחד בשבילכם

מכירים את האנשים ששומרים את נייר הבלונים המיוחד שנהוג לעטוף בו דפים שבירים, או שרבים מי יפוצץ אותו? אז ביפן החליטו למחזר את תחושת ההתמכרות, ולהנציח אותה באמצעות מכשיר מיוחד שכשלוחצים עליו הוא משמיע את אותם רעשים בדיוק. 

 

ההמצאה השמינית: כבישים מנגנים

ביפן יש כבישים שאפשר לנסוע בהם יממה שלימה מבלי להגיע ליעד, ולכן הפיתרון הזה הוא לא רע עבור מי שצריך לגמוע מרחקים ארוכים, ולגמרי במקרה הרדיו שלו החליט לשבוק חיים דווקא עכשיו. 

במקרה כזה דווקא נחמד לנסוע בדרך ולהאזין לצלילי מוזיקה. השאלה הנשאלת, איך קולעים בול לטעם המוזיקלי של מיליוני יפנים, אבל זה כבר נושא בפני עצמו. 

 

ההמצאה התשיעית: להתעדכן במזג האוויר ב...מעלית

עליתם למעלית ביפן? ודאי תופתעו לראות בחורף ציור של מטריה ועליה טיפות של גשם. לא, אין מדובר בבדיחה, ואף מתכנת לא ביקש לבדוק את מיומנויות התכנות שלו על חשבון האזרח התמים. 

ציור המטריה נועד לעדכן אתכם במזג האוויר בחוץ, והאם יש צורך בפתיחת מטריה רגע לפני שאתם יוצאים אל הרחוב הרטוב (או שלא).

 

ההמצאה העשירית: שומרים על מרחב ציבורי נקי ממסטיקים לעוסים

היפנים מקפידים מאוד על הניקיון במקומות ציבוריים. כך למשל, מסיבה זו, חברות לייצור מסטיקים מצרפות לאריזות המסטיקים שלהן ניירות מיוחדים שמיועדים לשמירת המסטיקים הלעוסים, והשלכתם לפח - דבר אסתטי כשלעצמו. 

 

לכתבות נוספות במדור 'המצעד' - לחצו כאן

תגיות:המצאותיפניםהמצעד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה