חדשות בארץ

סער נגד נתניהו: "ממשלת ישראל פוחדת מהאג"

בתגובה לדברי שר החוץ ישראל כץ, כי פינוי המאחז הבלתי חוקי חאן אל-אחמר מתעכב בשל החשש מבית הדין בהאג, מתח חבר הכנסת גדעון סער ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "נדרש שינוי, ונעשה אותו בעוד ארבעה ימים כדי להיאבק על עתיד יהודה ושומרון במעשים ולא בדיבורים". כץ: "נסיונו של סער לקושש קולות בפריימריז מעיד על ציניות וחוסר בגרות מדינית"

סער (צילום: פלאש 90)סער (צילום: פלאש 90)
אא

חבר הכנסת גדעון סער, המתמודד על ראשות הליכוד מול ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיב הבוקר (ראשון) על דבריו של שר החוץ ישראל כץ, לפיהם פינוי המאחז הבדואי הבלתי חוקי חאן אל-אחמר מתעכב בשל החשש מבית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג.

"לפני מספר ימים אמרתי בחאן אל-אחמר כי לא הובאה סיבה מדוע הפינוי מתעכב", כתב סער בטוויטר. "היום גילינו מה הסיבה: ממשלת ישראל פוחדת מהאג. זה גם מבהיר את אוזלת היד מול ההשתלטות הפלסטינית על שטחי C בשנים האחרונות. נדרש שינוי, ונעשה אותו בעוד ארבעה ימים כדי להיאבק על עתיד יהודה ושומרון במעשים ולא בדיבורים".

ראש מטה הקמפיין של סער, חבר הכנסת יואב קיש, מתח אף הוא ביקורת חריפה על נתניהו: "נותרה אותה שאלה – מי הריבון בחאן אל אחמר, מדינת ישראל או האיחוד האירופי? בית המשפט הישראלי או בית הדין בהאג? כי בית המשפט הישראלי ומדינת ישראל החליטו על פינוי. כמו שאמר פעם בן גוריון: 'לא חשוב מה יגידו הגויים, חשוב מה יעשו היהודים'".

 

כץ: "ממשלת ישראל לא פוחדת"

בתגובה לדבריו של סער, כתב כץ בטוויטר כי "ממשלת ישראל לא פוחדת. לממשלת ישראל יש אחריות על חייליה, הלוחמים והקצינים שלה, בשיקוליה בעניין חאן אל-אחמר. כשגדעון סער תמך בממשלה בהקפאת ההתיישבות ושחרור מחבלים עם דם על הידיים תמורת חידוש המשא ומתן עם אבו מאזן – אני התנגדתי, וננקטו נגדי סנקציות. ניסיונו להציג את שיקולי נתניהו והקבינט בעניין חאן אל-אחמר ככניעה, כדי לקושש קולות בפריימריז, מעיד על ציניות וחוסר בגרות מדינית".

מוקדם יותר היום, טען שר החוץ, כאמור, כי החשש מבית הדין בהאג הוא שמנע עד כה את פינויו של חאן אל-אחמר. "אנשים צועקים 'מדוע לא לפנות את חאן אל-אחמר?'", אמר בריאיון לכאן רשת ב', בו הגיב על הודעת תובעת בית הדין כי בכוונתה לפתוח בחקירה נגד ישראל בחשד לביצוע פשעי מלחמה. "בקבינט הגענו למסקנה שזו נקודה רגישה, שיכולה להיות הגורם המכריע בקבלת ההחלטה של התובעת מגמביה להמליץ על פתיחה בחקירה נגד ישראל. כל הזמן עקבנו איפה עומד במשוער התהליך הזה של התובעת".

"ישראל לא ביצעה פשעי מלחמה, יש לה הזכות להגן על עצמה בפעולות מובהקות של הגנה עצמית", הדגיש שר החוץ. "אין פעולה אחת בעזה שאינה פעולת הגנה עצמית. יש כאן צביעות, לעומת מדינות אחרות שטובחות באזרחים שלהן. חצי מיליון אזרחים נרצחו בסוריה על ידי אסד, וכמובן ישנן דוגמאות רבות אחרות. באים למדינת ישראל, שמקפידה על עצמה מאוד, ויש לה מצפון ומוסר – גם למפקדים, גם ללוחמים וגם למדינאים".

כץ הביע תקווה כי ארצות הברית, בריטניה ומדינות נוספות יסייעו לישראל לפעול נגד כוונתה של בנסודה לפתוח בחקירה נגדה: "נפעל שיהיה לחץ קשה על בית הדין, כדי שהשופטים ירפו מישראל ולא יחליטו לפתוח בחקירה".

(עודכן: 10:55)

תגיות:גדעון סערפריימריזהליכודיואב קישבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה