חדשות בארץ

אנקרה מכחישה: לא מאפשרים לחמאס לתכנן פיגועים נגד ישראל משטחנו

לפי משרד החוץ הטורקי, שדחה את "הטענה ששטחה של טורקיה משמש לפעולה נגד ישראל או נגד כל מדינה אחרת", רוב הקהילה הבינלאומית לא מגדירה את חמאס כארגון טרור, אלא "כמי שניצח בבחירת ברצועת עזה עוד ב-2006"

ארדואן (צילום: שאטרסטוק)ארדואן (צילום: שאטרסטוק)
אא

טורקיה הכחישה היום (חמישי) את הדיווח לפיו היא מאפשרת לפעילי חמאס לתכנן פיגועים בישראל מאיסטנבול, אולם הגנה על קשריה עם ארגון הטרור העזתי. לפי הדיווח אתמול בטלגרף הבריטי, מתמלילי חקירות חשודים שנעצרו בישראל עלה כי בחמאס רקחו תכנית על אדמת טורקיה להתנקש בבכירים ישראלי, בהם ניר ברקת שכיהן כראש העיר ירושלים, יהודה גליק בעת ששימש חבר כנסת, או ברוני אלשיך בעת שכיהן כמפכ"ל המשטרה.

לפי משרד החוץ הטורקי, שדחה את "הטענה ששטחה של טורקיה משמש לפעולה נגד ישראל או נגד כל מדינה אחרת", רוב הקהילה הבינלאומית לא מגדירה את חמאס כארגון טרור, אלא "כמי שניצח בבחירת ברצועת עזה עוד ב-2006". עוד נאמר בהודעתם כי "כדאי להזכיר" שהעצרת הכללית של האו"ם סירבה להגדיר בשנה שעברה את חמאס כארגון טרור, וכי "שורה של מדינות, כולל טורקיה, מקיימות קשרים עם חמאס בדרגים שונים".

בדיווח הבריטי, שלא סיפק הוכחות לכך שאנקרה ידעה באופן ישיר על פעילות זו, נטען כי את האפשרות להתנקש בחייו של בכיר ישראלי הציע זכריה נג'יב, גורם בחמאס השוהה באיסטנבול, לפעיל אחר שהגיע מישראל. נג'יב תדרך אותו להרוג ישראלי חשוב "כדי שיזכרו אותו", והציע לו מימון ואימון בנשק בשטח טורקיה. כאשר חזר הפעיל למחנה הפליטים שועפט שבמזרח ירושלים וניסה לקנות אקדח, הוא נעצר על ידי השב"כ ונלקח לחקירה, ממנה עלה כי חמאס מתכנן פיגועים מאדמת טורקיה.

בשיחה עם העיתון הכחיש מקור דיפלומטי טורקי כי ארצו מאפשרת לחמאס לתכנן פעולות נגד ישראל, אך הדגיש כי חמאס אינו ארגון טרור אלא מפלגה פלסטינית לגיטימית. גם דובר חמאס, חאזם קאסם, אמר בעקבות הדיווח כי מדובר ב"האשמות חסרות בסיס שנועדו לפגוע ביחסים של חמאס עם טורקיה. פעילות ההתנגדות של חמאס מבוצעת רק בשטח של פלסטין הכבושה".

בשנת 2015, ועל רקע החשש מגינוי אמריקני על סיוע לטרור, הסכימה טורקיה למנוע מחמאס לתכנן פיגועים משטחה. עם זאת, בדיווח הובאו ציטוטים של בכירים ישראלים שאמרו כי הרשויות באנקרה אינן מקיימות אחר התחייבויותיהן בנושא. במקוום זאת, ממשלת טורקיה אפשרה לארגון הטרור להמשיך לפעול משטחו, במקביל לכך ששורת מדינות ערביות, בהן סעודיה, התנזרו מכל קשר לארגון.

תגיות:טורקיהחמאסישראל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה