חדשות בארץ

סער: אפסיק את הקפאת הבנייה בירושלים; נתניהו: אפעל לסיפוח בקעת הירדן

שבוע לפני הפריימריז לראשות הליכוד, ראש הממשלה בנימין נתניהו וחבר הכנסת גדעון סער סיפקו הצהרות מדיניות, במסגרת מסעות הבחירות שלהם. סער בגבעת המטוס: "יש לסיים את הקפאת הבנייה בירושלים". נתניהו במצפה יריחו: "אחיל את הריבונות בבקעת הירדן, וגם ביישובים"

נתניהו וסער (תמונות: יוסי זליגר והדס פרוש, פלאש 90)נתניהו וסער (תמונות: יוסי זליגר והדס פרוש, פלאש 90)
אא

שבעה ימים נותרו לפתיחת הקלפיות בבחירות המקדימות לראשות הליכוד, ושני המועמדים – ראש הממשלה בנימין נתניהו וחבר הכנסת גדעון סער – המשיכו היום (חמישי) בקמפיינים שלהם, וסיפקו הצהרות בעלות משמעות מדינית. בעוד סער הבהיר כי בכוונתו להפסיק את הקפאת הבנייה באזורים שונים בירושלים ובסביבתה, חזר נתניהו על הבטחתו להחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן ועל ההתיישבות ביהודה ושומרון.

בסיור שערך בגבעת המטוס בדרום ירושלים, התייחס סער לתוכנית הבנייה באזור, שהוקפאה בשנים האחרונות: "למיקום הזה יש משמעות אסטרטגית. בנייה כאן תפגע ברציפות הטריטוריאלית אליה חותרים הפלסטינים, ותהווה חסם להקמת מדינה פלסטינית. לכן יש לחצים מדיניים, אירופאיים בעיקרם, למנוע את הבנייה ליהודים כאן. לאחר הקפאה של למעלה מחמש שנים, חשוב מאוד לבנות כאן".

סער הוסיף, כי היעדר בנייה בהיקף מספיק גורם ל"שינוי מתמיד במאזן הדמוגרפי בירושלים, לרעת היהודים". לדבריו, "הרבה מאוד תושבי ירושלים יהודים, בדגש על צעירים, עוזבים את העיר, בהעדר היצע מספיק של דיור. המאזן הדמוגרפי בירושלים בין הרוב היהודי למיעוט הערבי בעשור האחרון השתנה לרעה. אם לא נבנה – לא נוכל להבטיח את עתידה של העיר ואת הרוב היהודי בה לדורי דורות". הוא הצהיר, כי בכוונתו לקדם את הפשרת הבנייה בבירה, שכוללת למעלה מ- 17 אלף יחידות דיור בגבעת המטוס, באזור E1 ובעטרות: "העתיד של ירושלים ייקבע במעשים, לא במילים. יש לסיים את הקפאת הבנייה בעיר".

נתניהו הגיע בשעות הבוקר לסיור במצפה יריחו, במהלכו ביקר בישיבה הגבוהה ביישוב. לאחר מכן המשיך לתצפית מיוחדת הצופה אל עבר הרי הירדן. "ההתלהבות ורוח החלוציות כאן פשוט מרעידות את הנפש. ההתפתחות העצומה של מצפה יריחו וכל ההתיישבות בבנימין היא מדהימה, ואנו נמשיך אותה", אמר במהלך סיורו. "הסיבה שאנחנו כאן היא משום שאגרנו כוחות כדי להתגבר על אלו שרצו לדחוק אותנו מארצנו ולהחזיר אותנו לקווי 67'".

"עמדתי במשך שנים ארוכות, כראש ממשלת ישראל, מול לחצים שאף ראש ממשלה לא חווה", הדגיש נתניהו. "נאמר לי על ידי האנשים החזקים בעולם 'אף לא לבנה אחת'. חזרנו לכאן לא כדי לצאת מכאן, ולכן הדבר הראשון שנעשה זה להחיל את הריבונות שלנו כאן, בבקעת הירדן, וגם ביישובים, ואעשה זאת דרך הכרה אמריקנית. אנחנו מחזקים את מדינת ישראל ומבטיחים את עתידה".

תגיות:גדעון סערפריימריזהליכודבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה