חדשות בארץ

נתניהו חוזר בו: שחרור נעמה יששכר – "ייקח עוד זמן"

בסביבתו של ראש הממשלה מיהרו הערב להנמיך ציפיות ולהדגיש כי חרף דבריו אתמול, שחרורה ייארך זמן. במקביל, בכירים ישראלים שהאזינו לנתניהו אמש, מתחו ביקורת חריפה על הכרזתו. "מההיכרות שלנו עם הרוסים, הם ודאי לא אהבו את ההצהרה הזאת. לא ככה פועלים מול הרוסים, שאצלם דברים נסגרים בחדרים סגורים ולא מול התקשורת. השילוב של הנושא הרגיש הזה בקמפיין פוליטי פנימי לא מסייע לנעמה"

 יששכר בכלא הרוסי יששכר בכלא הרוסי
אא

יממה לאחר שהבטיח "להביא את נעמה יששכר הביתה", גורמים בסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו הדגישו הערב (רביעי) כי "זה ייקח עוד זמן". מחר תגיע לישראל משלחת רוסית קונסולרית, לדיונים שנקבעו מראש בנושא עיכובם של תיירם מרוסיה וישראל. לפי גורמים מדיניים, ישראל תעלה בדיון את עניינה של יששכר, הצעירה הישראלית שנידונה לשבע שנות מאסר וחצי ברוסיה בשל הברחת כמות זעירה של חומר אסור לרוסיה בעת חניית ביניים, ותבקש להבטיח כי אזרחי שתי המדינות המבקשים לבקר למטרות תיירות ופגישות עסקיות יוכלו לעשות כן בלי להסתכן בהתנכלויות.

"בדבריו אתמול התכוון ראש הממשלה נתניהו לומר שהוא מחויב להביא את נעמה הביתה. זה ייקח עוד זמן. מתנהלים מגעים בנושא וראש הממשלה לא מרפה ומחויב לכך", אמרו מקורביו של נתניהו, אחרי שאמש הבטיח להשיבה בהקדם. במהלך הדיון בחודש שעבר הודיעו פרקליטי המשפחה לבית המשפט כי הם מוחקים את העתירה נגד הסגרתו של ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, לאחר ש"גורמים מדיניים" הבהירו להם שישראל "פועלת בעניינה של העותרת באמצעות מהלכים שונים אשר לא ננקטים דרך כלל במקרים אחרים בהם אזרחים ישראליים עומדים לדין במדינות זרות, וזאת בשל ייחודיות המקרה ונסיבותיו הקיצוניות". במשפחה העריכו כי מעת שההאקר הרוסי יוסגר לארה"ב וייסגר באופן סופי החלון לשחרורו, בקרמלין כבר לא יוכלו להשתמש בו כמנוף לחץ על ישראל וכך תוכל ישראל לפנות לאפיקים נוספים ומגוונים לשחרורה.

בחדשות 12 הובאו הערב ציטוטים של בכירים ישראלים שהאזינו לנתניהו אמש, ומתחו ביקורת חריפה על הכרזתו. "מההיכרות שלנו עם הרוסים, הם ודאי לא אהבו את ההצהרה הזאת. לא ככה פועלים מול הרוסים, שאצלם דברים נסגרים בחדרים סגורים ולא מול התקשורת. השילוב של הנושא הרגיש הזה בקמפיין פוליטי פנימי לא מסייע לנעמה", אמרו הבכירים.

הבוקר עוכבו 46 ישראלים כמשך 6 שעות בביקורת הדרכונים בשדה התעופה דומודדובו במוסקבה, זאת, על רקע גירושם השבוע של 8 אנשי עסקים ישראלים. לפי שעה לא ברורה הסיבה לעיכובם, אולם באחרונה התלוננה רוסיה בפני ישראל על היחס לתיירים רוסים בכניסתם לארץ, ובמשרד החוץ אמרו גם כן כי ניכר שינוי במדיניות מוסקבה כלפי הנוסעים מישראל. בשעות אלה עדיין מעוכבים בודדים אחרים. הנוסעים טענו כי דרכוניהם, כמו גם טביעות אצבעותיהם וצילומי פנים, נלקחו, ובוצעו תשאולים פרטניים לכל אחד מהם.

בשגרירות רוסיה האשימו כי נכון ל-1 בדצמבר, 5,771 תיירים רוסים לא הורשו להיכנס לישראל, וכי רק באוקטובר 2019 לא נכנסו לישראל 568 תיירים רוסים, ואילו בנובמבר – 569. לטענתם, "כל יום כ-20 תיירים שמגיעים לישראל עם כסף וטיול מאורגן מעוכבים ונשלחים בחזרה לרוסיה. הצד הרוסי לא נותן תגובה להחלטות של רשויות ישראליות רלבנטיות".

לקראת השיחות מחר מסר שר החוץ ישראל כץ, שמקיים על כך דיונים עם מקבילו הרוסי אלכסיי לברוב, כי ישראל מייחסת "חשיבות רבה" ליחסיה עם רוסיה ולקידום הסחר והתיירות בין המדינות. "הנחתי את הנהלת המשרד להוביל לפתרון מהיר לנושא עיכוב כניסת ישראלים לרוסיה, ולשים דגש בדיאלוג על צפייתנו לחזרתה המהירה של נעמה יששכר למשפחתה", אמר השר.

תגיות:נעמה יששכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה