חדשות בארץ

דיווח: חמאס מתכנן פיגועים מטורקיה – ארדואן מעלים עין

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, מאפשר לחמאס לפעול בחופשיות מאיסטנבול כדי להוציא לפועל פיגועים בישראל. על הכוונת של ארגון הטרור היו בכירים ישראליים, ביניהם ראש עיריית ירושלים לשעבר, ניר ברקת, ומפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך

עצרת חמאס בעזה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)עצרת חמאס בעזה (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

ארגון חמאס ממשיך לפעול באין מפריע מאדמת טורקיה כדי לתכנן פיגועים נגד ישראל ביהודה, שומרון וירושלים. כך חשף אמש (שלישי) ה"טלגרף" הבריטי. על הכוונת של ארגון הטרור היו בעבר בכירים ישראליים, ביניהם ראש עיריית ירושלים לשעבר, ניר ברקת, מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, בעת שכיהן בתפקידו, וכן חבר הכנסת לשעבר יהודה גליק.

על פי התחקיר, המתבסס בין השאר על תמלילי חקירה של חשודים שנחקרו במשטרת ישראל, נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, מאפשר לחמאס לפעול באין מפריע מאיסטנבול, וזאת על אף שהתחייב ב- 2015 – בהסכם שהושג עם ישראל, בתיווך אמריקני – לעצור את פעילות הארגון נגד ישראל.

בסוף השבוע האחרון נפגש ארדואן עם מנהיג חמאס, איסמאעיל הנייה, שיצא מרצועת עזה לסבב ביקורים בעולם וצפוי לשהות בחודשים הקרובים בקטאר. "נמשיך לתמוך באחינו בפלסטין", הבהיר ארדואן במהלך הפגישה. סגנו של הנייה, סאלח אל-עארורי, הממונה על פעילות הטרור של חמאס ביהודה ושומרון, נכנס לטורקיה ויוצא ממנה בחופשיות, וזאת למרות פרס בסך 5 מיליון דולר שהכריזה ארצות הברית בשנה שעברה על ראשו.

על פי מקורות מודיעין בישראל ובמצרים, עשרות פעילי חמאס עברו בשנה האחרונה מרצועת עזה לאיסטנבול. פעילותה של רשת חמאס בטורקיה מוכוונת באופן ישיר על ידי אל-עארורי, שהתגורר עד 2015 בטורקיה, וכעת מחלק את זמנו בינה לבין לבנון. הוא היה אחראי, בין היתר, לפיגוע ביוני 2014, בו נחטפו ונרצחו הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח הי"ד.

במסגרת מאמצי חמאס להוציא לפועל פיגועים מטורקיה, הורה בכיר חמאס בחודש פברואר האחרון לפלסטיני שהגיע לאיסטנבול להתנקש בחייו של ניר ברקת, שסיים עשור בראשות עיריית ירושלים ונבחר כמועמד הליכוד לכנסת. השב"כ הצליח לסכל את המזימה. במקרה אחר, המצוין בתחקיר הבריטי, הציע איש חמאס לשלם 20 אלף דולר לבני משפחותיהם של מחבלים שיסכימו לבצע פיגועי התאבדות.

במשרד החוץ מסרו, כי "ישראל מודאגת ביותר מכך שטורקיה מאפשרת לטרוריסטים של חמאס לפעול משטחה, לצורך תכנון וביצוע מתקפות טרור נגד אזרחים ישראלים".

תגיות:טורקיהחמאסטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה