חדשות בעולם

ארצות הברית: פרס כספי על ראש בכיר חמאס סאלח אל-עארורי

מחלקת המדינה הודיעה על פרס של 5 מיליון דולר למי שיספק מידע שיוביל לאיתורו ולכידתו של סגן ראש הלשכה המדינית של החמאס, שתכנן את חטיפתם ורציחתם של שלושת הנערים היהודים ביולי 2014. פרס דומה הוצע על ראשם של שני בכירים בחיזבאללה

מודעת המבוקשים שפורסמה על ידי מחלקת המדינה האמריקניתמודעת המבוקשים שפורסמה על ידי מחלקת המדינה האמריקנית
אא

מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה אמש (שלישי) כי תעניק פרס בסך של 5 מיליון דולר למי שימסור מידע שיביא לאיתורו ולכידתו של בכיר חמאס סאלח אל-עארורי.

אל-עארורי – שהיה אחראי לפיגוע ביוני 2014, בו נחטפו ונרצחו הנערים נפתלי פרנקל, גיל-עד שער ואייל יפרח הי"ד – נבחר באוקטובר 2017 לסגנו של איסמאעיל הנייה, ראש הלשכה המדינית של החמאס. אל-עארורי היה בין מייסדי הזרוע הצבאית של החמאס. בתוקף תפקידו כממונה על פעילות הטרור של החמאס ביהודה ושומרון, הוא גייס כספים ותכנן את הוצאתם לפועל של פיגועים בגיזרה זו. על פי המידע שמסר אתמול במסיבת עיתונאים מייקל איבנוב, בכיר במחלקת המדינה, אל-עארורי מתגורר כיום בלבנון ומקיים קשרים עם כוח "קודס" של משמרות המהפכה האיראניים.

איבנוב הודיע גם על פרס דומה בסך 5 מיליון דולר למי שימסור מידע על שני בכירים בחיזבאללה, ח'ליל יוסף חרב והיית'ם עלי טבאטאאי. חרב הוא יועצו הקרוב של מזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, ושימש כאיש קשר מרכזי של ארגון הטרור לארגוני טרור איראניים ופלסטיניים. חרב פיקד ופיקח על מבצעים צבאיים של החיזבאללה ביהודה ושומרון ובמדינות נוספות במזרח התיכון. מאז 2012, הוא היה מעורב בהעברת סכומי כסף גדולים לבעלי הברית הפוליטיים של חיזבאללה בתימן. טבאטאאי פיקד על הכוחות המיוחדים של החיזבאללה בסוריה ובתימן.

שני בכירי החיזבאללה ובכיר החמאס אל-עארורי הוכנסו בעבר ל"רשימה השחורה" של הממשל האמריקני המטילה סנקציות פיננסיות על טרוריסטים וארגוני טרור. הפרסים שהוצעו אתמול על ראשיהם הם חלק מתוכנית אמריקנית ממשלתית הקרויה "תגמול עבור צדק" (Reward for Justice). מאז השקתה ב- 1984 היא שילמה 150 מיליון דולר ליותר מ- 100 אנשים שמסרו מידע יקר ערך שסייע למאבק בטרור הבינלאומי.

בצעד נוסף עליו הוכרז אתמול, הודיע הממשל האמריקני על הכנסתו של ג'וואד נסראללה, בנו של מזכ"ל החיזבאללה, ל"רשימה השחורה" של טרוריסטים וארגוני טרור. לרשימה זו הוכנס גם ארגון "בריגדות המוג'אהדין", הפועל ביהודה ושומרון ומקיים קשרים עם החיזבאללה.

תגיות:חמאסחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה