חדשות בארץ

נציב שירות המדינה נגד המינוי של אוחנה: "עלול לערער את תפקוד הפרקליטות"

בתגובה להודעתו של שר המשפטים אמיר אוחנה על החלטתו למנות את אורלי בן ארי גינזברג למ"מ פרקליט המדינה, כתב פרופ' דניאל הרשקוביץ כי "היא לא נמנית על הדרג הבכיר בהיררכיה הארגונית. לעת הזאת יש להטיל את התפקיד על עובד מדינה בדרג הבכיר ביותר בפרקליטות המוסכם על היועץ המשפטי לממשלה"

הרשקוביץ ומנדלבליט, תמונת ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)הרשקוביץ ומנדלבליט, תמונת ארכיון (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

נציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, הביע בצהריים (שלישי) את התנגדותו להחלטה של שר המשפטים אמיר אוחנה למנות את עורכת הדין אורלי בן ארי גינזברג לממלאת מקום פרקליט המדינה.

במכתב ששלח לאוחנה, כתב הרשקוביץ כי "מבדיקת נתוניה האישיים" של בן ארי גינזברג עלה כי "היא עומדת בתנאי הסף למשרה". עם זאת, הוא ציין כי "בהיותה משנה לפרקליטת מחוז מרכז (פלילי), היא לא נמנית על הדרג הבכיר בהיררכיה הארגונית, דבר שעלול לערער את תפקודה התקין של הפרקליטות".

"אדגיש גם הפעם, כי עמדתי היא שלעת הזאת יש להטיל את התפקיד האמור על עובד מדינה בדרג הבכיר ביותר בפרקליטות המוסכם על היועץ המשפטי לממשלה", הוסיף נציב שירות המדינה. "זאת בשל מאפייניה הייחודיים של המשרה, מיקומה במבנה הארגוני במשרד, ומשיקולי טובת המערכת והמשך ההתנהלות התקינה של הפרקליטות".

מוקדם יותר היום, הודיע אוחנה כי החליט למנות את בן ארי גינזברג למחליפה הזמנית של פרקליט המדינה היוצא שי ניצן, שסיים אתמול את תפקידו. בהודעה לעיתונות כתב אוחנה כי קיבל את החלטתו "לאחר מספר פגישות, התייעצויות ושיחות" עם "גורמים שונים", ביניהם הרשקוביץ והיועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט: "כל המועמדים עימם נפגשתי הם בעלי רקע עשיר וניסיון רב בפרקליטות, ומוכשרים הן בפן המקצועי והן בפן הניהולי. התרשמתי מאוד מכולם, כל אחד ומעלותיו, ואני רוצה להודות להם על הנכונות לשאת בתפקיד רב האחריות, בעיקר בתקופה מאתגרת ומורכבת זאת שעוברת על הפרקליטות. אין לי ספק שאורלי תפעל לשימור כל הראוי לשמור, ותתרום לחיזוק אמון הציבור במערכת הכל כך חשובה הזו".

החלטתו של אוחנה מנוגדת לעמדתו של מנדלבליט, שהמליץ על מינויו לתפקיד של עורך הדין שלמה (מומי) למברגר, המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים. בתחילת החודש דרש מנדלבליט מאוחנה להימנע ממעורבות בהליך המינוי ולקבל את המלצתו. על פי ההערכות, היועץ המשפטי לממשלה צפוי לקבוע כי קיימת מניעה משפטית למינוי פרקליט המדינה על ידי שר המשפטים, ולסרב להגן על המינוי בבג"ץ.

אוחנה מצדו הבהיר אתמול, כי "לא קיימת בחוק חובת היוועצות ביועץ המשפטי לממשלה, לא כל שכן לא נדרשת הסכמתו". במכתב ששיגר להרשקוביץ ציין אוחנה כי "למעלה מן הצריך, וכפי שהודעתי, נועצתי גם ביועץ המשפטי לממשלה", והביע את תקוותו כי מנדלבליט "יסמוך ידיו" על ההחלטה שיקבל. הוא הדגיש, כי קיים את "חובת ההיוועצות" עם הנציב, הקיימת בחוק: "כשאחליט על מי מבין המועמדים, הרי ששמו של אף לא אחד מהם יהיה זר לך. אבקש התייחסותך למועמדים, וככל שקיימת לגבי מי מהם מניעה מטעם הקשור בנציבות שירות המדינה – אבקש לדעת".

פרקליט המדינה לשעבר, ערן שנדר, מתח ביקורת נוקבת על החלטתו של אוחנה למנות את בן ארי גינזברג למ"מ פרקליט המדינה, וטען כי מינוי זה משול למינוי אלוף-משנה לרמטכ"ל: "היא התמודדה פעמיים על תפקיד פרקליט מחוז – ולא נבחרה. המינוי הזה לא היה על הכף אלמלא תיקי נתניהו", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "בן ארי היא פרקליטה טובה ולוחמנית, אבל בהקשר הזה היא כלי משחק. כשלוקחים משנה לפרקליט המחוז ומקפיצים אותו למעלה – מתחילות להישאל שאלות הסבירות. כשבוחנים את האלטרנטיבות, מתחילים להבין עד כמה המינוי הזה בלתי סביר".

תגיות:אמיר אוחנהאביחי מנדלבליטפרקליט המדינהנציב שירות המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה