חדשות בארץ

זעזוע: בית ספר בבאר יעקב החליט לחגוג חנוכה וכריסמס - ביחד

באר יעקב: מחנכת כיתה נוצרייה החליטה להציב בכיתה ז' שבה היא מלמדת עץ אשוח, בטענה שטוב שהתלמידים היהודיים ייחשפו גם לחגים ומנהגים של דתות אחרות, לרבות הנצרות. בתגובה לתלמידים שהתנגדו לכך, אמרה המורה: ""כולנו מאמינים באותו הא-ל, ועל כולנו חלה המצווה של ואהבת לרעך כמוך, גם אם הוא לא כמוך"

אא

באר יעקב: מחנכת כיתה נוצרייה החליטה להציב בכיתה ז' שבה היא מלמדת עץ אשוח, בטענה שטוב שהתלמידים היהודיים ייחשפו גם לחגים ומנהגים של דתות אחרות, לרבות הנצרות. 

המורה, מרלן קשיר שמה, כינתה את מיזוג החגים 'חנוכריסמס' - והתלמידים יחגגו את שני החגים יחדיו. "המטרה הייתה להכיר לתלמידים את הדתות השונות ואת ההבדלים ביניהן, לכבד את השונה ולגלות סובלנות כלפי דברים שאינם מוכרים לנו", אמרה המורה בראיון לאתר 'השקמה - באר יעקב'. 

עוד 'הגדילה' המורה לעשות בכך שהביאה קישוטים שאותם תלו התלמידים על עץ חג המולד, כדי לחבר אותם יותר לאווירה.

לדבריה, את הפלורליזם והבסיס לקבלת השונה - "צריך לבנות כבר מהגילאים האלו, כדי שבעתיד ילדינו לא יפתחו דעות קדומות וסטריאוטיפים שמעמיקים את הפער הקיים במדינה".

קשיר ציינה כי היו תלמידים שהתנגדו למהלך, אך התנגדותם לא הביאה לביטול הרעיון. "השנאה והעוינות כלפי השונה נובעים מפחד מהלא מוכר", אמרה קושיר ועיגנה את דבריה בכך שאסור לנו לשכוח ש"כולנו מאמינים באותו הא-ל, ועל כולנו חלה המצווה של ואהבת לרעך כמוך, גם אם הוא לא כמוך", סיכמה. 

 

תגיות:יהודיםנוצריםכריסמס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה