5 נקודות למחשבה

נקודה למחשבה לקראת חנוכה: "אשר חוללו המכבים?!"

כך מצטיירים המכבים בעיני החברה הישראלית בת זמננו: קבוצת בריונים בעלי שרירים, שהלכו בכוח הזרוע להילחם ביוונים החזקים והצליחו להביס אותם ולהביא לעם היהודי עצמאות מדינית. אבל המכבים היו חרדים

אא

עם ישראל חוגג את חג החנוכה. את ניצחונם הגדול של המכבים על היוונים!

שימו לב לגיחוך הבא: מספרים לילדים על ניצחון המכבים על היוונים. ניצחון המעטים על הרבים... או כפי מילות השיר המפרסם: "האירו, הדליקו, נרות חנוכה רבים, על הניסים ועל הנפלאות אשר חוללו המכבים". וכי המכבים חוללו ניסים?

כך מצטיירים המכבים בעיני החברה הישראלית בת זמננו: קבוצת בריונים בעלי שרירים, שהלכו בכוח הזרוע להילחם ביוונים החזקים והצליחו להביס אותם ולהביא לעם היהודי עצמאות מדינית.

כן, זוהי התמונה שמערכת החינוך בימינו דואגת להעביר לחניכיה, מתוך סילוף היסטורי מכוון. כבר מגיל הגן יודעים הילדים לספר על גבורתם של המכבים. אך האם מישהו טרח לספר להם כי מאבקם של המכבים היה דווקא על שמירת התורה והמצוות? האם מישהו סיפר להם כי ראשי התיבות של המילה מכבי הם "מי כמוך באלים ה'"? לא מדובר בקבוצת כדורסל!

הסיפור המלא של חנוכה ב-5 דקות

מה סימלו החשמונאי, ומי היה מתתיהו?

חברים, לא להתבלבל. לא מדובר במלחמה של קבוצת בריונים השואפים לעצמאות מדינית, אלא קובץ של יהודים "פנאטים" חרדים, רחמנא ליצלן, האדוקים בשמירת תורה ומצוות, שאינם היו מעוניינים לקבל עליהם את התרבות היוונית.

המכבים היו אנשים שנראים כמו הרב עובדיה ז"ל! כמו הרב שטיינמן ז"ל! שסירבו להיכנע לכל ניסיון של טשטוש זהותם כיהודים! ומכיוון שמטרתם הייתה קדושה, הצליח אותם ה' יתברך. המעטים והחלשים, ניצחו את הרבים והחזקים. היה זה נס עצום.

אז בפעם הבאה שאתם שרים את השיר המפורסם, תדייקו: "האירו, הדליקו, נרות חנוכה רבים, על הניסים ועל הנפלאות אשר חולל ה'למכבים...".

מי היה יהודה המכביהרב אלי עמר בשיעור מחכים אודות הדמות המרתקת:

 

תגיות:מכביםנקודה למחשבהחרדיםחשמונאים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה