חדשות כלכלה

אקזיט ישראלי נוסף: אינטל רוכשת את הבאנה לאבס ב- 2 מיליארד דולר

חברת הסטארט-אפ הישראלית הבאנה לאבס, שנוסדה בשנת 2016, נרכשה על ידי תאגיד השבבים האמריקני אינטל בסכום של כ- 2 מיליארד דולר. החברה תמשיך לפעול מישראל כיחידה עסקית עצמאית

מפעל אינטל בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)מפעל אינטל בירושלים (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

חברת השבבים האמריקאית אינטל הודיעה היום (שני) על רכישת חברת הסטארט-אפ הישראלית הבאנה לאבס (Habana Labs), העוסקת בפיתוח שבבי בינה מלאכותית. סכום העסקה – כ- 2 מיליארד דולר.

"הרכישה מקדמת את אסטרטגיית הבינה המלאכותית שלנו, השואפת לספק ללקוחות פתרונות לכל צורכי הביצועים – מקצה הרשת החכמה עד למרכז הנתונים", אמר נבין שנוי, סגן נשיא בכיר באינטל ומנהל כללי של קבוצת פלטפורמות הנתונים בחברה. לדבריו, רכישת הבאנה לאבס תזניק את היצע הבינה המלאכותית של אינטל.

כזכור, במרץ 2017 רכשה אינטל את חברת מובילאיי הישראלית בסכום עתק של למעלה מ- 15.3 מיליארד דולר – העסקה הגדולה ביותר בתולדות המשק הישראלי. אינטל צופה, כי רכישתה של הבאנה לאבס תחזק את יכולותיה בתחום הבינה המלאכותית – שוק שלהערכתה צפוי לצמוח עד שנת 2024 לשווי של יותר מ- 25 מיליארד דולר.

הבאנה לאבס הוקמה בשנת 2016, וכיום עובדים בה כ- 150 עובדים בארץ ובפולין. גם לאחר מכירתה לאינטל, היא תמשיך לפעול מישראל כיחידה עסקית עצמאית, ותדווח לקבוצת פלטפורמות הנתונים של אינטל, הקבוצה האחראית לקו רחב של טכנולוגיות בינה מלאכותית למרכזי נתונים. השילוב בין החברות יקנה להבאנה גישה למשאבי הבינה המלאכותית (AI) של אינטל. משאבים אלו יאפשרו לה להתרחב ולהאיץ את פעילותה.

יו"ר הבאנה לאבס והמשקיע המרכזי בה הוא יזם ההייטק אביגדור וילנץ, שהוסיף אקזיט נוסף לרשימת הצלחותיו. בשנת 2000 הוא מכר את חברת גלילאו, אותה ייסד, ליצרנית השבבים האמריקנית מארוול, בסכום של 1.7 מיליארד דולר. אנפורנה לאבס – חברה שוילנץ היה אחד ממייסדיה – נרכשה 15 שנה לאחר מכן על ידי חברת אמזון בסכום של כ- 370 מיליון דולר.

תגיות:אינטלאקזיט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה