חדשות בארץ

הסכם ביטחוני נוסף לישראל באירופה: תייצא עמדות נשק למונטנגרו

במסגרת ההסכם, תספק ישראל לצבא ההגנה של מונטנגרו עמדות נשק נשלטות מרחוק, מתוצרת חברת אלביט מערכות. היקף העסקה – למעלה מ- 100 מיליון שקלים

חתימת ההסכם (צילום: משרד הביטחון)חתימת ההסכם (צילום: משרד הביטחון)
אא

במשרד הביטחון בתל אביב נחתם אמש (ראשון) הסכם ביטחוני ראשון בין ישראל ומונטנגרו. ההסכם כולל ייצוא של עמדות נשק נשלטות מרחוק, מתוצרת חברת אלביט מערכות, לצבא היבשה של מונטנגרו. היקף העסקה – למעלה מ- 100 מיליון שקלים (כ- 35 מיליון דולר).

על ההסכם חתמו שר ההגנה של מונטנגרו, פרדראג בוסקוביץ', ומנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם. בטקס השתתפו גם ראש האגף לייצוא ביטחוני במשרד הביטחון (סיב"ט), תת-אלוף (מיל') יאיר קולס, וראש אגף הכספים במשרד, ויקטור וייס.

עמדות הנשק יותקנו על רכבי 4X4 ממוגנים מסוג Joint Light Tactical Vehicles (JLTV) מתוצרת Oshkosh. העמדות יאפשרו ירי מדויק בתנועה, ויופעלו על ידי המקלען מתוך הרכב בעזרת ידיות וצגים חכמים. במשרד הביטחון מציינים, כי "בכך יספקו העמדות הגנה מלאה לכל הצוות, אשר יושב מוגן בתוך הרכב".

במסגרת החוזה נקבע, כי אלביט מערכות תבצע אינטגרציה מלאה של עמדות הנשק על רכבי ה- JLTV במהלך תקופה של 3 שנים, ותספק תמיכה לוגיסטית לתקופה של 7 שנים.

שר ההגנה של מונטנגרו, פרדראג בוסקוביץ', אמר: "בחרנו בהצעה הישראלית של משרד הביטחון וחברת אלביט מערכות לאחר מחקר שוק מפורט, בהתאם למאפיינים הטכניים והדרישות המבצעיות של צבא מונטנגרו. הניסיון והפתרונות הטכנולוגיים של מדינת ישראל בתחום זה הופכים אותה לשותפה נאמנה".

ראש סיב"ט במשרד הביטחון, תת-אלוף (מיל') יאיר קולס, ציין: "זה ההסכם הראשון בין משרד הביטחון הישראלי לרפובליקה של מונטנגרו, מדינה שהיא שותפה ובעלת ברית של ישראל. מונטנגרו, כמו מדינות נוספות באירופה, מתמודדות עם אתגרים ביטחוניים מורכבים, שהתעשיות הביטחוניות הישראליות יודעות לספק להן פתרונות טכנולוגיים ברמה הגבוהה ביותר. אנו מצפים להרחיב את שיתוף הפעולה וחילופי הידע עם שותפינו ממונטנגרו, ומקווים לפתיחת אפשרויות גם מול מדינות נוספות בברית נאט"ו".

יהודה (אודי) ורד, מנכ"ל חטיבת יבשה ותעש של אלביט מערכות, הוסיף: "אנו גאים מאוד בהטמעת עמדות הנשק שלנו לצבא היבשה של מונטנגרו. זכייה זו מרחיבה את מאגר לקוחותינו בקרב מדינות נאט"ו, ומחזקת את שיתוף הפעולה ההולך וגדל שלנו עם חברת Oshkosh. אנו עדים לצמיחה בביקוש העולמי לעמדות הנשק שלנו, שמאות רבות מהן כבר מבצעיות על מגוון פלטפורמות יבשתיות וימיות, ומאמינים שלקוחות נוספים יצטיידו אף הם במערכות המתקדמות והבשלות מתוצרתנו".

בתחילת החודש חתמה ישראל על הסכם עם צכ'יה, למכירת מערכות מכ"ם מתקדמות מתוצרת התעשייה האווירית, בהיקף של למעלה מ- 400 מיליון שקלים. במסגרת ההסכם, תספק ישראל לצ'כיה במהלך השנים 2023-2021 שמונה מערכות מכ"ם רב-משימתי (MMR), שפותחו בחטיבת אלתא של התעשייה האווירית. מערכות המכ"ם מהוות חלק מרכזי ממערכות ההגנה הרב-שכבתית של ישראל – כיפת ברזל ושרביט קסמים. הן מתאימות לסנכרון עם מערכות ההגנה של נאט"ו, וישולבו בין השאר במערכות השליטה והבקרה של מדינות הברית.

תגיות:משרד הביטחוןמונטנגרו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה