חדשות בארץ

לקראת הפריימריז בליכוד: האם גלעד ארדן ימשיך לשבת על הגדר?

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין והשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, ממשיכים לשמור על שתיקה בנוגע לבחירות המקדימות בליכוד. חבר הכנסת דוד ביטן: "לארדן אין אינטרס פוליטי לתמוך בסער, הוא יצהיר על תמיכה בנתניהו"

ארדן, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ארדן, תמונת ארכיון (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת גדעון סער יפתח היום (שני) באופן רשמי את קמפיין הבחירות שלו לראשות הליכוד, בכנס שייערך באור יהודה. לקראת השקת הקמפיין, הצטרפו אתמול חברות הכנסת אתי עטיה ושרן השכל לחברי הכנסת יואב קיש ומיכל שיר, והודיעו על תמיכתן בסער.

עטיה נחשבת מקורבת ליו"ר מרכז הליכוד, חבר הכנסת חיים כץ, לשעבר יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית. כץ, אחד מגדולי הפוקדים בליכוד, צפוי להשתתף בכנס הבחירות של סער, ועל פי דיווחים שונים הוא יודיע בימים הקרובים על תמיכתו בו – בשורה מעודדת מבחינתו של בכיר הליכוד, המתמודד מול ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

בנוסף לארבעת חברי הכנסת שהודיעו עד כה על הצטרפותם למחנהו, סער זכה בעיקר לתמיכת ראשי סניפים של הליכוד וראשי רשויות מקומיות ברחבי הארץ. מהעבר השני, רוב השרים וחברי הכנסת של המפלגה הודיעו על תמיכתם בנתניהו.

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין והשר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, הם שני בכירי הליכוד היחידים השומרים על שתיקה בנוגע לבחירות המקדימות. על פי הדיווח אמש בחדשות 12, ישנה סבירות גבוהה לכך שהם ימשיכו לשמור על נייטרליות, ולא יזדהו עם צד זה או אחר, שכן מבחינת האינטרס הפוליטי שלהם, השתיקה בשלב זה עדיפה.

חבר הכנסת דוד ביטן, אחד מתומכיו של נתניהו, טען הבוקר כי ארדן יודיע בימים הקרובים על תמיכתו בראש הממשלה. "לארדן אין אינטרס פוליטי לתמוך בסער. הוא רוצה להתמודד על ראשות הליכוד אחרי עידן נתניהו, ולכן הוא לא יחזק את סער. לדעתי, תוך יום-יומיים הוא יצהיר על תמיכה בנתניהו", אמר בריאיון לאריה גולן בכאן ב'. ביטן העריך, כי בתמורה לתמיכתו, נתניהו צפוי להבטיח לארדן תפקיד בכיר יותר בממשלה לאחר הבחירות.

ארדן נפגש בשבוע שעבר הן עם סער והן עם נתניהו. מיכאל האוזר-טוב דיווח הבוקר בגלי צה"ל, כי נתניהו שוקל למנות שגריר חדש לאו"ם באופן מיידי, והנחה את אנשי לשכתו לבדוק את היתכנות המהלך בתקופת בחירות. על פי הדיווח, ראש הממשלה מעוניין להציע את התפקיד לארדן; בפגישתם ביום רביעי הנושא עלה, אם כי נתניהו לא שטח בפני ארדן הצעה קונקרטית למינוי.

יצוין, כי לפני כחצי שנה הציע נתניהו לארדן את תפקיד השגריר באו"ם, במקומו של דני דנון, אך לאחר התחבטות ארוכה ארדן דחה את ההצעה. בתגובה לפרסום, נמסר מלשכותיהם של נתניהו וארדן כי מאז ההצעה הקודמת לא הונחה הצעה חדשה. בלשכת ראש הממשלה אישרו, עם זאת, כי נתניהו אכן ביקש לבדוק את האפשרות למינוי שגריר חדש לאו"ם.

חבר הכנסת יואב קיש, המשמש כראש מטה הפריימריז של סער, הגיב על הפרסום: "לא שוחחתי עם ארדן ונתניהו. אין לי מושג אם זה נכון, אך אם נתניהו הבטיח לארדן להיות שגריר אחרי הפריימריז ובתמורה 'לשבת על הגדר' – חמור מאוד".

תגיות:גדעון סערגלעד ארדןהליכודבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה