חדשות יהדות

תחבורה ציבורית בשבת: 30 אלף איש חתמו נגד חילולי השבת

בנאום הנעילה שלו בכנסת ה-22, נשא ח"כ משה אבוטבול דברי פרידה, וחשף את היוזמה שהחלה בבית שמש: חתימה נגד חילולי השבת

  • י"ז כסלו התש"פ
אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

ח"כ משה אבוטבול (ש"ס) נשא את נאום הנעילה שלו בכנסת ה-22, מספר שעות לפני פיזורה. "כנסת נכבדה, כנסת בודדה, אני מרגיש מאוד נבוך שאנחנו צריכים לומר את נאום הפרידה שלנו מהקדנציה הזאת", פתח אבוטבול את דבריו.

"אני, כאחד חדש במועדון הזה, יוצא ממש מבולבל. אני רואה דברים מאוד הזויים: אני רואה שמצד אחד אני רואה שכחול לבן תוקפים את ישראל ביתנו, ישראל ביתנו תוקפים את מפלגת העבודה, וכולם תוקפים את ביבי, וגם אותנו החרדים. וכמובן, הרשימה המשותפת גם היא בתוך השקשוקה, אין דבר כזה שהם לא. אחד נגד השני. אתה יוצא ממש מבולבל", הוסיף ואמר.

אבוטבול ציין כי החל לפעול למן הקמת בית חולים בבית שמש. "כאחד חדש שמגיע לכאן, ובא עם כל האנרגיה – כבר הגשתי הצעות חוק, אפילו שדולה לבית חולים לבבית שמש – עכשיו אומרים לי: תשמע, כל מה שעבדת בחודשים האלה – הכול מתאפס. תמתין לקדנציה הבאה. זאת באמת הרגשה מאוד לא נוחה. זה כמו שבן אדם מגיע רעב מאוד למסעדה, מתחיל להתיישב ואומרים לו: תשמע, תבוא בעוד שבוע. אני חושב שזה עוול לציבור, עוול לנבחרי הציבור. זה באמת לא מכובד, מה שאנחנו עושים".

עוד המשיך אבוטבול וציין כי בבית שמש פעלו באופן מבורך למען שמירת הצביון התורני במרחב הציבורי. "אנחנו נאבקים ואנחנו ניאבק על כך שהצביון התורני במרחב הציבורי יישאר במדינה", המשיך ואמר. "אני רוצה להגיד לכם שהיום הגיעה אליי אישה מאוד נכבדה מהעיר בית שמש, הגב' בוארון, והביאה איתה עצומה של 30,000 אנשים מכל רחבי הארץ שחותמים נגד תחבורה ציבורית בשבת. את העצומה לקחתי והגשתי עם 30,000 – שלוש רבבות של אנשים – בתוך המייל עם כתובת, הכול ברור. הגשנו את זה לשר התחבורה. אני רוצה להגיד לכם שמי שחושב שעל חשבון השבת ינסה להעלות את הדברים האלה, ימצא את עצמו לבד, כי אנשים אוהבים את המסורת".

"הצער הוא גדול", המשיך הח"כ הטרי ואמר, "כי בעצם, מה אנחנו עכשיו הולכים לעשות? להטריד את הציבור, לבזבז אנרגיות, לשון הרע, רכילות, שנאת חינם, והמון ביטול תורה.

"ובסוף, לאן נגיע, חברים? נגיע, לצערנו, לאותה תוצאה. יהיה שוויון בגושים, ואנחנו נמשיך הלאה לחזור לאותם עניינים בנושא הזה. למה צריכים את כל זה? למה זה שווה? האם לא יכולנו טיפ-טיפה להתעלות מעל עצמנו? לא יכולנו לכבד אחד את השני? אין סיכוי?", תהה אבוטבול על גבי בימת הכנסת, באמרו: "חבל מאוד, כנסת נכבדה, כנסת בודדה. בהצלחה רבה".

תגיות:תחבורה ציבוריתשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה