כתבות מגזין

הוטבלה לנצרות לפני 80 שנה, וחזרה ליהדותה: הסיפור שמרגש את קהילת ונציה

סיפור מרגש שהתגלגל והגיע לפתחו של הרב דניאל טויטו, רבה של קהילת ונציה מטעם מכון 'אור תורה סטון' - הותיר גם אותנו עם דמעות התרגשות בעיניים

פאולה עם יד על המזוזה (צילום: הרב דניאל טוויטו, באדיבות 'ישראל היום')פאולה עם יד על המזוזה (צילום: הרב דניאל טוויטו, באדיבות 'ישראל היום')
אא

סיפור מרגש שהתגלגל והגיע לפתחו של הרב דניאל טויטו, רבה של קהילת ונציה מטעם מכון 'אור תורה סטון' - הותיר גם אותנו עם דמעות התרגשות בעיניים. 

קשישה בת 94 שבה אל חיק היהדות בצורה מרגשת להפליא, זאת לאחר שבתה בת ה-60 שלחה מייל לרב טויטו, ובו גוללה את שעברה אמה בתקופה של טרום השואה. 

את הסיפור סיפר הרב טויטו לראשונה בראיון עם משה ויסבוך מ'ישראל היום', ובו הוא מתאר כיצד הדבר אירע.  "לפני 80 שנה, בילדותה, הטבילו את אמי לנצרות, והיא רוצה לחזור להיות יהודייה", כתבה הבת, שכנראה בדיוק כמו אמה לא ידעה כלל שלפי היהדות, מעמדה של האם לא באמת השתנה מבחינה הלכתית. 

ככל הנראה התעורר בה בקשישה, פאולה שמה, הניצוץ היהודי - ולמרות שבתה נולדה וגדלה כנוצרייה, היא הביעה תמיכה מלאה באמה גם כאשר זו רצתה לקבוע מזוזה בביתה. השתיים הגיעו אל הרב, והוא התנדב לשלוח שליח מטעמו שיתקין מזוזה בבית. לאחר מכן, ניגשו השלושה למרכז הרישומים של הקהילה, ושם גילו כי הסבתא רבא התחתנה בשנת 1844. "ההתרגשות היא מאוד גדולה, וזה מדהים לראות איך הנשמה היהודית בוערת בכל רגע".

תגיות:ניצוץמרגשמבוגרים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה