המצעד

אגם חומצי, מפלי דם ועוד: 5 תופעות טבע הזויות, שאולי לא ידעתם על קיומן

המקום המחשמל בעולם, המקום הכי חומצי בעולם והמקום שיש בו מים ורודים: קבלו 5 תופעות טבע הזויות במיוחד שמתרחשות בעולם

אא

המערה הכחולה - קפרי, איטליה

המערה הכחולה באי קפרי שבאיטליה, העונה לשם Blue Grotto היא מערה קסומה ויפהפייה, שמושכת אליה תיירים מכל רחבי העולם. המערה הייחודית נמצאת מרחק מטרים אחדים מהחוף, וקרני השמש על מימיה משווים למימיה מראה כחול זוהר מדהים ביופיו. אמנם הכניסה אל תוך המערה מתאפשרת רק באמצעות סירה וגם כדי להגיע אליה נדרש מאמץ להיכנס דרך קשת אבן בגובה מטר לערך, אך לדברי תיירים רבים שכבר ביקרו בה מדובר באטרקציה מיוחדת. על פי המקומיים, מדובר במערה ששימשה בעברה הרחוק כמקום המרחץ של עשירי רומא, שהגיעו בין היתר גם על מנת לנפוש בה. 

הכניסה למערה הכחולה באיטליה (צילום מסך)הכניסה למערה הכחולה באיטליה (צילום מסך)

קבוצות תיירים בתוך המערה הכחולה (צילום מסך)קבוצות תיירים בתוך המערה הכחולה (צילום מסך)

 

אגם קאווה איג'ן באינדונזיה 

בשל כמויות אדירות של חומצה גופריתית - אגם זה שנמצא בסמוך להר געש, הוא האגם בעל החומציות הגבוהה ביותר בעולם. . הר הגעש נמצא באי ג'אווה, והטמפרטורה של הלהבות שלו עשויות להגיע ל-540 מעלות.

באור יום נראה הר הגעש הזה כמו כל הרי הגעש באזור - ללא שום ייחודיות. אלא שבלילה מתרחשת בו תופעה מדהימה ביותר של פליטת גז דמוי לבה - בגווני טורקיז וכחול זוהר. מדענים מסבירים את התופעה של 'הלבה הכחולה' במינרלים מיוחדים שנמצאים בקרקעית הר הגעש שמעבים את הגז והופכים אותו לנוזל. 

 

המקום הכי מחשמל בעולם - אגם מרסיאבו בוונצואלה

מרוב שהם תכופים וחזקים - הברקים של אגם מרסיאבו בוונצואלה, קיבלו את הכינוי 'ברקי קטטומבו'. עכשיו תארו לעצמכם 140-260 לילות שבהם הברקים לא מפסיקים להישמע. אם להיות מדויקים, אז מדובר ב280 ברקים לשעה. חוקרים טוענים כי זוהי תוצאה של רוחות חזקות שקיימות באזור. 

 

מפלי דם באנטרקטיקה

בשנת 1911 התגלו באנטרקטיקה מפלי מים מיוחדים ביותר שקיבלו את הכינוי 'מפלי הדם', בשל צבעם הוורוד - אדום. הגוון הייחודי התקבל הודות לברזל מחומצן שבא במגע עם מי קרחון טיילור. 

מפלי הדם מבט מקרוב (צילום מסך)מפלי הדם מבט מקרוב (צילום מסך)

 

אגם 'עמק המוות', קליפורניה 

רייטסטרק פלאיה - או בשמו המוכר יותר 'עמק המוות' - הוא אגם מיוחד בקליפורניה, שבו מתרחשת תופעת טבע הזויה ביותר של אבנים מתגלגלות. כמו כן, בסמוך לאגם ישנם שטחי ענק של מחצבי מלח. 

חוקרים שהשקיעו עשרות שנות מחקר על פשר תנועת האבנים גילו כי קרח שנמצא בקרקעית של האזור הוא זה ש'מזיז' את האבנים, בעוד שהרוח החזקה בלילות - במהירות של חמישה מטרים לדקה, תורמת אף היא את חלקה.

מבט פנורמי על אזורי המלח של 'עמק המוות' מבט פנורמי על אזורי המלח של 'עמק המוות'

תגיות:תופעות טבעמנפלאות הבריאההמצעד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה