חדשות בארץ

דרעי: ליברמן ולפיד אשמים בהליכה לבחירות

יו"ר ש"ס אריה דרעי אמר כי אביגדור ליברמן ויאיר לפיד הם האשמים בפיזור הכנסת ובהליכה לבחירות שלישיות, וזאת בשל רצונם לסגור חשבונות אישיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו: "בישראל ביתנו כועסים על החקירה נגדם, ולפיד על פיטוריו מתפקיד שר האוצר"

דרעי (צילום: פלאש 90)דרעי (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, הטיל הבוקר (חמישי) את האחריות לפיזור הכנסת על יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ועל מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד. "היום אני יכול להגיד בפה מלא – יש שני אנשים שאשמים בהליכה לבחירות: יאיר לפיד ואיווט ליברמן", אמר בריאיון לירון דקל ועמית סגל בכאן ב'. לדבריו, סירובם של השניים להיכנס לממשלת אחדות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו נבע משיקולים פוליטיים ומתוך רצון לסגור חשבונות אישיים עם נתניהו: "בישראל ביתנו כועסים על החקירה נגדם, ולפיד על פיטוריו מתפקיד שר האוצר".

בהתייחסו לסיכויי הימין להרכיב ממשלה לאחר הבחירות במרץ 2020, ציין דרעי כי חולשתו של גוש הימין בבחירות הקודמות נבעה מפיצול פנימי: "לגוש הימין יש יותר מ- 61 מנדטים. לצערי הרב, מאבקים פנימיים ואגו בגוש גרמו לכך שלא קיבלנו 61 מנדטים". יו"ר ש"ס הביע את תקוותו, כי לקראת הבחירות לכנסת ה- 23, בציבור הדתי-לאומי "ישכילו לעשות סדר ולרוץ ביחד", כך שניתן יהיה להשיג רוב של 61 מנדטים ללא ישראל ביתנו.

"בחודשים האחרונים הייתי יציב וממוקד בתמיכה בנתניהו, לא זגזגתי. חשבתי שנתניהו הוא ראש הממשלה שמדינת ישראל זקוקה לו בעת הזו, עם כל הניסיון שלו", אמר דרעי. הוא הצהיר, כי "ש"ס תמשיך לתמוך בנתניהו ולהיות איתו יחד. במערכת הבחירות הקרובה הציבור ידע לראשונה מה האינטרסים האישיים של ליברמן ולפיד. מי שרוצה ממשלת ימין לא יכול להצביע להם. אני מקווה שהפעם נביא תוצאות". עם זאת, סירב יו"ר ש"ס להתחייב האם בלוק הימין ימשיך לשמור על גיבושו, גם אם לא יצליח להשיג רוב בכנסת: "אני לא יודע לתת תשובה".

בהמשך לדבריו על בלוק הימין, הוציא דרעי מאוחר יותר הודעת הבהרה: "אני הוא זה שהגה ויזם את הקמת גוש מפלגות הימין, שמנה 55 חברי כנסת ותמך בבנימין נתניהו לראשות הממשלה. גוש מפלגות הימין ממשיך לפעול ולעבוד יחד, ולקראת היציאה למערכת בחירות שלישית, אני מקווה שגוש הימין יקבל 61 מנדטים ונוכל להקים ממשלה ימנית ויציבה בראשות נתניהו, שתשרת את עם ישראל לפחות עוד ארבע שנים".

תגיות:יאיר לפידאביגדור ליברמןאריה דרעיבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה