חדשות בארץ

עכשיו זה סופי: הכנסת ה- 22 התפזרה, הבחירות ב- 2 במרץ 2020

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק להתפזרות הכנסת ה- 22 ואת הקדמת הבחירות לכנסת ה- 23 ל- 2 במרץ 2020. אזרחי ישראל ילכו לקלפיות בפעם השלישית בתוך פחות משנה

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הכנסת אישרה הלילה (חמישי), בקריאה שנייה ושלישית, את הצעת החוק להתפזרות הכנסת ה- 22 ואת הקדמת הבחירות.

הצעת החוק להתפזרות הכנסת עברה ברוב של 94 חברי כנסת, ללא מתנגדים. הבחירות לכנסת ה- 23 יתקיימו ביום שני, ו' אדר תש"פ, 2 במרץ 2020.

בנוסף, אישרה המליאה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הבחירות לכנסת ה- 23, ברוב של 96 תומכים מול 7 מתנגדים.

שתי הצעות החוק עברו אמש, בסביבות השעה 22:20, בקריאה ראשונה. על אף שהמנדט של הכנסת פג בחצות – בתום תקופת 21 הימים, בהם ניתנה האפשרות לחברי הכנסת לאסוף 61 חתימות ולקבל הזדמנות להרכבת הממשלה – קבע היועץ המשפטי לכנסת כי ניתן להמשיך בהליכים לאישור ההצעות, שנועדו למנוע את קיומן של הבחירות ב- 10 במרץ, שחל בפורים, ולהקדימן ל- 2 במרץ. בתום דיון ארוך בוועדה המסדרת הגיעו הצעות החוק למליאה, וכאמור אושרו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו לא נכח בהצבעה בקריאה ראשונה, אך הגיע לקריאה השנייה והשלישית. זאת לאחר שבכחול לבן איימו כי אם בליכוד לא יופיעו להצבעה בהרכב מלא – גם בכחול לבן ייעדרו, וכך הבחירות יתקיימו בפורים. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, והשרים נפתלי בנט ואריה דרעי נעדרו מן ההצבעה.

עוד לפני לפני ההצבעה בקריאה ראשונה, העלה נתניהו לרשת סרטון בו אמר: "בשעות האחרונות כחול לבן מוציאים מבול של ספינים. הם רוצים להסתיר את העובדה שהם עשו הכול כדי להימנע מהקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה, שהייתה מספחת את בקעת הירדן ומחילה את הריבונות הישראלית על היישובים ביהודה ושומרון. הם ניסו לעשות הכול כדי להקים ממשלת מיעוט עם תומכי הטרור איימן עודה ואחמד טיבי, וגם בזה הם נכשלו. הם כפו עלינו בחירות חדשות. זה מיותר, וכדי למנוע שזה יחזור על עצמו – יש רק דבר אחד לעשות וזה לנצח בגדול, וזה מה שנעשה".

מרכז הליכוד יתכנס הערב בתל אביב כדי לאשר את המועד לקיומן של הבחירות המקדימות לראשות המפלגה ב- 26 בדצמבר. חבר הכנסת גדעון סער, שהודיע על התמודדותו מול נתניהו, אמר אתמול כי לאחר אישורם הרשמי של הפריימריז במרכז יודיעו חברי כנסת נוספים של הליכוד על תמיכתם בו. על פי הדיווח הבוקר בכאן חדשות, סער נפגש עם השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, וביקש את תמיכתו. עד כה הודיעו חברי הכנסת יואב קיש ומיכל שיר על תמיכתם בסער.

תגיות:הכנסתבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה