חדשות בארץ

בדרך לקלפי: מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית את הקדמת הבחירות

הוועדה המסדרת של הכנסת העניקה פטור מחובת הנחה להצעת החוק להתפזרות הכנסת ה- 22 ולהצעת חוק הבחירות לכנסת ה- 23 – אישור טכני, המאפשר הליך מזורז לדיון בהצעות ולאישורן עוד היום. הבחירות יתקיימו ב- 2 במרץ 2020

בניין הכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)בניין הכנסת (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

מליאת הכנסת אישרה לפני הצהריים (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק להתפזרות הכנסת ה- 22 ואת הצעת חוק הבחירות לכנסת ה- 23. מוקדם יותר הבוקר, אישרה הוועדה המסדרת של הכנסת פטור מחובת הנחה לשתי הצעות החוק – אישור טכני, המאפשר קיום הליך מזורז לדיון בהצעות ולאישורן עוד היום. מתן הפטור אושר ברוב של 19 תומכים ונמנע אחד, וללא התנגדות. על פי חוות דעתו של היועץ המשפטי לכנסת, עורך הדין איל ינון, ההצעות צריכות לקבל את אישורה הסופי של הכנסת עוד לפני חצות הלילה.

יו"ר הוועדה המסדרת, אבי ניסנקורן, אמר בישיבת הוועדה כי "זה יום כואב לכנסת. ההחלטה לפזר עוד לא סופית, אבל אנחנו חייבים להתחיל את התהליך". הוא הבהיר, כי ההליך יתבצע בצורה ממלכתית, תוך מתן אפשרות לכל המפלגות להביע את עמדותיהן.

במהלך הישיבה, דרש חבר הכנסת עודד פורר (ישראל ביתנו) לאפשר דיון מהיר גם בהצעת מפלגתו להעניק יום שבתון ביום הבחירות רק למי שילך להצביע, אך דרישתו נדחתה.

לאחר אישור הצעות החוק בקריאה טרומית, תתכנס הוועדה המסדרת להקים ועדה מיוחדת שתדון בהצעות, ותקבע את הרכבה. לאחר שהמליאה תאשר בהצבעה את הקמת הוועדה המיוחדת ואת הרכבה, היא תכונס על מנת לדון בהצעות החוק ולהכינן לדיון ולהצבעה בקריאה ראשונה במליאת הכנסת. לאחר האישור בקריאה ראשונה, תכונס הוועדה המיוחדת שוב על מנת להכין את ההצעות להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת. עם אישור הצעות החוק בקריאה שנייה ושלישית, ירד המסך על הכנסת ה- 22 שכיהנה בפועל 70 ימים בלבד.

בדברי ההסבר להצעת החוק להתפזרות הכנסת ה- 22 נכתב כי "ביום י"ג בכסלו תש"פ (11 בדצמבר 2019) תסתיים התקופה שנקצבה בחוק יסוד הממשלה לשם הרכבת ממשלה שתכהן מכוח אמון הכנסת, ותחל תקופת הבחירות לכנסת ה- 23. לפי סעיף 11(ב) לחוק יסוד הממשלה, תקופת הבחירות נמשכת כ- 90 ימים. בנסיבות החריגות שנוצרו, ולאחר שתי מערכות בחירות שבהן לא כוננה ממשלה, מוצע לפזר את הכנסת ה- 22 ולקיים בחירות חדשות לכנסת ה- 23 ביום ו' באדר תש"פ (2 במרץ 2020), כך שתקופת הבחירות לכנסת ה- 23 תימשך 82 ימים במקום 90 ימים".

תגיות:בחירותהצעת חוקהוועדה המסדרתבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה