חדשות בארץ

חבר הכנסת ג’בארין: "מקווה שקורבין ייבחר בבריטניה"

חבר הכנסת של הרשימה המשותפת, יוסף ג'בארין, הביע את תקוותו כי מנהיג מפלגת הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין, ייבחר לראש הממשלה הבא בבחירות שיתקיימו מחרתיים. חבר הכנסת שלמה קרעי: "לא פלא ששונא ישראל כמו ג'בארין תומך בקורבין האנטישמי"

קורבין (צילום: שאטרסטוק)קורבין (צילום: שאטרסטוק)
אא

יומיים נותרו לבחירות בבריטניה, שיכריעו האם ראש הממשלה השמרני, בוריס ג'ונסון, ימשיך בתפקידו או יוחלף על ידי מנהיג מפלגת הלייבור, ג'רמי קורבין. איש הרשימה המשותפת, חבר הכנסת יוסף ג'בארין, הביע היום (שלישי) תמיכה במועמדותו של קורבין.

"מי שתומך בסיום הכיבוש, צריך לקוות שקורבין ייבחר בבריטניה", כתב ג'בארין בטוויטר. "הימין, כאן ושם, מנסה לצייר תמונה רצופת שקרים והסתה, אך אסור לשכוח: התנגדות לאפרטהייד איננה אנטישמיות, היא ההיפך ממנה. בינתיים, דווקא נתניהו שומר על קשר חם עם מנהיגים אנטישמים וגזענים בעולם – אורבן, סלביני, בולסונרו ואחרים".

דבריו של ג'בארין זכו לתגובות נזעמות בימין. חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) אמר כי "לא פלא ששונא ישראל כמו ג'בארין תומך בקורבין האנטישמי. ג'בארין וחבריו הם תומכי טרור, ויש להדיחם מכנסת ישראל. לצערנו, האנטישמיות מרימה את ראשה המכוער, אבל ברוח חג החנוכה יימסרו 'רבים ביד מעטים וזדים ביד עוסקי תורתך'".

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, חבר הכנסת עודד פורר, הגיב: "שוב חבר כנסת מהרשימה המשותפת מבהיר, שהוא יתמוך בכל מי ששונא אותנו. הוא מבהיר שוב, שכמו שסיעתו גינתה את ההחלטה לקבוע שהחיזבאללה הוא ארגון טרור, כך גם ג'בארין יתמוך בכל מי שתומך באויב שלנו. לשנאת ישראל יש הרבה צורות – ג'בארין מקפיד לתמוך בכולן. אין לו מקום בכנסת ישראל".

בקהילה היהודית בבריטניה מודאגים מאוד מהאפשרות שקורבין – איש שמאל קיצוני, שנבחר ב- 2015 לעמוד בראשות הלייבור – ינצח בבחירות ויתמנה לראש הממשלה. קורבין נודע בהתבטאויותיו האנטישמיות והאנטי-ישראליות הרבות בעבר. בין היתר הוא נהג לתקוף בחריפות את ישראל על רקע יחסה לפלסטינים, וטען כי חיזבאללה וחמאס הם "חברים" שלו.

כזכור, הרב הראשי של בריטניה, הרב אפרים מירוויס, מתח לפני כשבועיים ביקורת חריפה וחסרת תקדים על קורבין וקרא לאזרחי בריטניה שלא להצביע לו. במאמר דעה חריג שפרסם ב"טיימס" הלונדוני, האשים הרב מירוויס את קורבין באחריות לכך ש"רעל חדש" של אנטישמיות חלחל מהנהגת הלייבור כלפי מטה והיכה שורש במפלגה. הוא הגדיר את קורבין כ"בלתי כשיר" להנהיג את המדינה, וציין כי רוב יהודי בריטניה חרדים מהאפשרות שהוא ייבחר לראש הממשלה הבא.

"אין זה ממקומי לומר לאף אדם כיצד עליו להצביע. אני מצר על כך שאני במצב הזה", הבהיר הרב מירוויס. "אני רק מעלה את השאלה: מה תוצאות הבחירות האלו יגידו על המצפן המוסרי של מדינתנו? כאשר יגיע יום הבחירות, אני מבקש מכל אדם להצביע עם מצפונו. שלא יהיה לכם ספק – נשמת האומה שלנו מוטלת על כף המאזניים".

בתחילת החודש שעבר, פנה ה"ג'ואיש כרוניקל" – הנחשב לעיתון הבולט של יהדות בריטניה – לתושביה הלא-יהודים של הממלכה, וקרא להם שלא להצביע ללייבור בראשות קורבין. "ההיסטוריה אילצה את הקהילה שלנו לדעת לזהות קיצוניות מיד כאשר היא צצה, ובחירתו של ג'רמי קורבין למנהיג הלייבור היא דוגמה אחת לכך", נכתב במאמר המערכת של העיתון. "היו כאלה שקיוו שהוא אולי ישתנה כמנהיג. ההיפך קרה".

"חוסר המעש הכמעט מוחלט של קורבין ושאר חברי הנהגת מפלגת הלייבור בטיפול באנטישמים במפלגה חיזק אותם ועודד אחרים", נכתב בהמשך המאמר. "אכן, קורבין ובני בריתו הכשילו פעולה נגד הגזענים. במקום להקשיב וללמוד מהזרם המרכזי של הגופים היהודיים (בבריטניה), קורבין התייחס בבוז אליהם ואל המלצותיהם, והעניק תמיכה לארגוני שוליים שהוקמו אך ורק כדי להכחיש את קיומה של האנטישמיות בלייבור. האם זה מפליא שהיהודים חוששים מהאפשרות שקורבין יתמנה לראש ממשלה? אנחנו מאמינים, שהרוב המכריע של העם הבריטי מתעב את הגזענות. אנחנו רק מבקשים, שכאשר תצביעו – תפעלו בהתאם לכך".

תגיות:בריטניההרשימה המשותפתג'רמי קורביןשלמה קרעייוסף ג'בארין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה