חדשות בארץ

סער תקף את נתניהו: "לפנות את חאן אל-אחמר"

חבר הכנסת גדעון סער תבע מראש הממשלה בנימין נתניהו לפנות את המאחז הבדואי הבלתי חוקי חאן אל-אחמר, הנמצא בסמוך לכפר אדומים. בנוגע לכוונתו להתמודד על ראשות הליכוד: "גם אם נלך למערכת בחירות שלישית ומיותרת – נתניהו לא יצליח להרכיב ממשלה. אני יכול להביא את המחנה הלאומי לניצחון"

סער בשטח, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)סער בשטח, היום (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת גדעון סער הגיע היום (שלישי) לסיור באזור המאחז הבדואי הבלתי חוקי חאן אל-אחמר, הנמצא בסמוך ליישוב כפר אדומים, וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו לפנות את המאחז.

"בחאן אל אחמר, כמו בשטחי C בכלל, השאלה היא פשוטה: מי בעל הבית – ישראל או הרשות הפלסטינית?", אמר סער. הוא ציין, כי לתושבי המאחז הוצעו חלופות טובות, אולם "השאלה המרכזית היא שאלת המאבק על שטחי C. הרשות הפלסטינית, בתמיכת האיחוד האירופי, קובעת עובדות בשטח כדי לייצר רצף טריטוריאלי ולהפוך את היישובים היהודים למובלעות בתוך הטריטוריה הפלסטינית".

במאחז הבדואי מתגוררות כמה עשרות משפחות מהשבט הבדואי ג'אהלין. הוא נבנה בשטח C – המוגדר כשטח בשליטה ישראלית מלאה – על אדמות השייכות ליישוב כפר אדומים, בצמוד לכביש ירושלים-ים המלח (כביש מספר 1). בספטמבר 2018, בתום עשור של סחבת משפטית, דחה בג"ץ את עתירותיהם של תושבי המאחז, והתיר למדינה לפנות את הכפר ולהעביר את התושבים למיקום חלופי. אלא שלמרות הבטחותיו לפנות את המאחז, נתניהו דחה את הפינוי.

"פעם אחר פעם, בית המשפט העליון דחה את העתירות כנגד צווי ההריסה. אין שום ספק שאם היה מדובר ביישוב יהודי, עם פסיקה כל כך ענפה, הוא מזמן היה מפונה", הוסיף סער. "ראש הממשלה הודיע כי המאחז הבלתי חוקי יפונה תוך זמן קצר. אני קורא מכאן לממשלת ישראל לקיים את ההחלטה וההתחייבות לפנות את חאן אל-אחמר. תמיד אפשר למצוא תירוצים ועילות למה לא לפנות. היה שיח עם התושבים והדבר נדחה בגללם. ברור שצריך למצוא פתרון לתושבים ולקבוע מי הריבון, מה יהיה השטח, ובאופן כללי מי הריבון על שטחי C".

בהתייחסו למאבק הפוליטי בינו ובין נתניהו על ראשות הליכוד, אמר סער: "אני מתכוון להתמודד, כפי שאמרתי בצורה חיובית ונקייה, להביא תוכניות וסדר יום בכל תחומי המדיניות, ואני מתכוון לנצח. ביתי זה הליכוד, אני מתמודד בתוכו, וכל השאר זה ספינים".

"עם כל הזכויות וההישגים של נתניהו, גם אם נלך למערכת בחירות שלישית ומיותרת – הוא לא יצליח להרכיב ממשלה", הדגיש בכיר הליכוד. "מאידך, סקר שלישי בתוך שבוע הראה אתמול שאני מגדיל את גוש הימין. אני מביא קולות מהצד השני. אני יכול להגדיל את המחנה הלאומי ולהביא אותו לניצחון, וכל זאת עוד לפני שנבחרתי. תארו לכם את המגמה לאחר שאבחר. השאלות שעומדות על הפרק הן שאלת עתיד הליכוד והוצאת המדינה מאותו מבוי סתום, שבגינו היא תקועה כבר שנה".

מוקדם יותר היום, אמר סער כי בכוונתו לנצח בהתמודדות מול נתניהו, להוביל את מפלגתו לניצחון בבחירות ולהקים ממשלה אליה יוזמנו להצטרף כל המפלגות הציוניות. סער – שנאם בכנס של שדולת הפרלמנטרים מהעולם למען ישראל, שנערך  בירושלים – הבהיר, עם זאת, בתשובה לשאלה, כי אם יפסיד בפריימריז, יתמוך בבחירות הקרובות בנתניהו: "בכוונתי להתמודד כדי לנצח. תמיד צריך להתמודד במטרה לנצח, ולכבד את ההכרעה הדמוקרטית שמתקבלת".

כזכור, נתניהו הודיע אמש כי במידה ויוחלט על פיזור הכנסת ויתקיימו בחירות כלליות לכנסת ה- 23 – תיערך התמודדות על הנהגת הליכוד. בהודעה מטעמו נמסר כי "ראש הממשלה לא פועל נגד הפריימריז. אם יוחלט על בחירות כלליות – יהיו פריימריז לראשות הליכוד, וראש הממשלה נתניהו ינצח בגדול". סער מיהר לברך על ההודעה, וכתב בטוויטר: "הליכוד היא התנועה הפוליטית הגדולה בישראל, ולה מסורת דמוקרטית מפוארת. אנו נקיים מערכת בחירות חיובית, מכבדת ונקייה, בה אציג תוכניות ועמדות ברורות בכל תחומי המדיניות. חברי הליכוד יכריעו".

תגיות:גדעון סערחאן אל-אחמר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה