חדשות בארץ

ליברמן: "ממשלה צרה – צרה גדולה למדינת ישראל"

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, דחה את קריאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להיכנס למשא ומתן מואץ ולהצטרף לממשלת ימין צרה: "האתגר היום הוא כפול – גם ביטחוני וגם כלכלי, ולא ניתן לטפל בו במסגרת מצומצמת"

ליברמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)ליברמן (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, דחה הערב (שני) את קריאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו להצטרף לממשלת ימין צרה. בפגישה עם עשרות ראשי רשויות מהליכוד, שהפצירו בו לחזור לליכוד ולחבור לממשלה בראשות נתניהו, אמר ליברמן כי "ממשלה צרה תהיה צרה גדולה למדינת ישראל". לדבריו, "האתגר היום הוא כפול – גם ביטחוני וגם כלכלי, ולא ניתן לטפל בו במסגרת מצומצמת".

מוקדם יותר היום, פנה נתניהו ליו"ר ישראל ביתנו "להיכנס למשא ומתן מואץ ב- 48 השעות שנותרו, כדי להקים ממשלה לאומית חזקה לישראל". דבריו של נתניהו נאמרו בעקבות התנאי שהציב בפניו יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לחידוש המשא ומתן להקמת ממשלת אחדות. בישיבת סיעתו בכנסת, אמר גנץ כי על נתניהו להודיע כי לא יבקש מהכנסת חסינות מפני העמדה לדין: "אם תוותר על החסינות – אנחנו פרטנרים לתחילתו של שיח", אמר בפתח ישיבת סיעתו בכנסת. "גם היום עוד לא אפסו הסיכויים למנוע את הבחירות המיותרות והיקרות האלה. נתניהו צריך להעמיד את ישראל לפני נתניהו, ולעשות מעשה".

מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, שדיבר לאחר מכן, הודיע כי לקראת הבחירות הצפויות הוא החליט לוותר הפעם על הסכם הרוטציה בינו לבין יו"ר כחול לבן: "אנחנו עדיין מקווים שנצליח למנוע בחירות. אם יהיו בחירות, החלטנו שהפעם לא תהיה רוטציה. נלך כולנו, כחול לבן גדולה ומאוחדת, מאחורי בני גנץ, המועמד שלנו לראשות הממשלה". בתגובה לדבריהם של ראשי כחול לבן, האשים אותם נתניהו ב"תרגילים שקופים", וטען כי הם "מתמידים בסירובם ועוסקים רק בספינים חלולים".

לאור המבוי הסתום – שעל פי כל הסימנים אינו עומד להיפתר – סיכמו הבוקר נציגי הליכוד וכחול לבן כי התאריך המיועד לבחירות הבאות הינו יום שני, ו' באדר תש"פ (2 במרץ 2020). יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע בצהריים, במהלך ישיבת נשיאות הכנסת, כי החוק להקדמת הבחירות הכנסת ל- 2 במרץ יועבר ביום רביעי בשלוש קריאות. לדבריו, "גם כאשר נראה שאפסו הסיכויים למנוע את הבחירות המיותרות והיקרות האלו, לא נתחיל את הליך החקיקה לפני יום רביעי, על מנת לאפשר לראשי המפלגות להתעשת בדקה ה- 90, רגע לפני שיהיה מאוחר מדי".

תגיות:אביגדור ליברמןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה