חדשות בארץ

נתניהו לגנץ: "אפשר לעשות מאמץ אחרון ולמנוע את הבחירות המיותרות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא לראשי כחול לבן, בני גנץ ויאיר לפיד, "להתעשת" ולמנוע את ההליכה לבחירות שלישיות. מוקדם יותר קרא נתניהו ליו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, להיכנס למשא ומתן מואץ להקמת "ממשלה לאומית חזקה לישראל"

אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא הערב (שני) ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, ולמספר 2 שלו, יאיר לפיד, "להתעשת" ולעשות "מאמץ אחרון", כלשונו, כדי למנוע את פיזור הכנסת ביום רביעי בחצות והליכה לבחירות שלישיות.

בסרטון שפרסם לרשת, האשים נתניהו את ראשי כחול לבן בכישלון המגעים להקמת ממשלת אחדות, והגיב על קריאתו של גנץ אליו לוותר על החסינות מפני העמדה לדין כדי שניתן יהיה לחדש את המשא ומתן: "עברו 84 יום מאז הבחירות. בכל הזמן הזה בני גנץ ויאיר לפיד סירבו לכל הצעה שהצענו, הצעות נדיבות ומרחיקות לכת. הם סירבו לכל הצעה להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה. עכשיו, כשנותרו רק יומיים, 48 שעות עד שפג הזמן, הם מעמידים תנאים לעצם קיום השיחות".

"זה ברור לצערי, שהם לא רוצים להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה, ממשלה שיש לה הזדמנות היסטורית להשיג הסכם הגנה עם ארצות הברית, ולהחיל את הריבונות הישראלית על חלקים נרחבים מיהודה ושומרון – זה מה שהם מסרבים לו, וזה מה שהם מנסים להסתיר מעיני הציבור".

"אני קורא להם להתעשת", הוסיף נתניהו. "אפשר לעשות מאמץ אחרון, ואני חושב שגם אביגדור ליברמן צריך לעשות מאמץ אחרון – צריך למנוע את הבחירות המיותרות האלה ולהקים ממשלה לאומית חזקה למדינת ישראל".

(סרטון: הטוויטר של נתניהו)

בפתח ישיבת סיעת כחול לבן, שהתקיימה בצהריים בכנסת, אמר גנץ כי דרישתו מנתניהו לוותר על חסינותו היא "עניין נורמטיבי". לדבריו, "עשרות שעות ישבנו בחדרי המשא ומתן, נתניהו נשאר עם אותה המנטרה – בלוק החסינות, דרישה להיות ראשון, וגם וטו מוחלט על התקדמות בקווי יסוד. אפס זמן על מהות. למרות זאת, גם היום עוד לא אפסו הסיכויים למנוע את הבחירות המיותרות והיקרות האלה. נתניהו צריך להעמיד את ישראל לפני נתניהו, ולעשות מעשה".

בתגובה מוקדמת שפרסם על התנאי שהציב בפניו גנץ לחידוש המשא ומתן, כתב נתניהו בטוויטר: "גנץ ולפיד, די עם התרגילים השקופים, שנועדו להסיט את תשומת הלב מכך שאתם מסרבים להקים ממשלת אחדות לאומית רחבה שתכונן ברית הגנה עם ארצות הברית ותספח חלקים נרחבים של יהודה ושומרון. כיוון שלפיד וגנץ מתמידים בסירובם ועוסקים רק בספינים חלולים, נותרה רק אפשרות אחת למנוע בחירות מיותרות: אני קורא לאביגדור ליברמן להיכנס למשא ומתן מואץ ב- 48 השעות שנותרו, כדי להקים ממשלה לאומית חזקה לישראל".

בכחול לבן מסרו בתגובה לדברי ראש הממשלה, כי "הדבר היחיד ששקוף הוא הרצון של נתניהו להוביל את ישראל לבחירות נוספות רק בשביל חסינות. נתניהו, שחרר את ישראל".

תגיות:בני גנץבנימין נתניהובחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה