חדשות בארץ

הותר לפרסום: הלוחם נפגע מברק במהלך אימון; מצבו משתפר

לפי ממצאי התחקיר הראשוני בצבא, הניווט בוצע לפי הנהלים, וכעבור שעה וחצי מתחילתו, עת גברו הגשמים, הוא נעצר בהוראתו של מפקד הפלוגה, ובשלב זה התקבל הדיווח על פציעתו מברק של הלוחם. מנהל מחלקת טיפול נמרץ ברמב"ם: "הוא הונשם וטופל והמצב הנשימתי שלו השתפר. גם המצב הנוירולוגי השתפר והוא התחיל להגיב. אנחנו מקווים שאחר הצהריים נוכל להעיר אותו. יכול להיות שעד מחר בבוקר הוא יהיה במצב הרבה יותר טוב. אנחנו הרבה יותר אופטימיים"

פינוי הצעיר לבית החולים (צילום: דוברות מד"א)פינוי הצעיר לבית החולים (צילום: דוברות מד"א)
אא

דובר צה"ל התיר היום (שני) לפרסום כי הצעיר בן ה-19 שנפצע אמש באורח קשה מפגיעת ברק סמוך לרמת השופט הוא לוחם צה"ל, ששהה במקום במסגרת אימון של חטיבת גולני. בבית החולים רמב"ם מסרו כי חל שיפור מסוים במצבו והוא שב להכרה חלקית.

הצעיר ספג פגיעה של ברק בעת אימוני מסלול ההכשרה של גולני שהתבצע בשטח פתוח, סמוך לבסיס האימונים של החטיבה ברגבים. הוא פונה עם כוויות קשות בכל חלקי גופו לבית החולים רמב"ם בחיפה, ואושפז במחלקה לטיפול נמרץ. חייו ניצלו הודות לסיוע הראשוני שהעניקו לו חבריו, שהזעיקו את כוחות ההצלה. לאחר שנערכה לו סדרת בדיקות, נשללה פגיעה באיברים חיוניים, כמו גם פגיעה בלב האופיינית לפגיעת ברק. הפגיעה לא הובילה לכוויות בגופו, אולם הוא מורדם בשל ההלם אליו נכנס, על מנת לאפשר לו מנוחה.

לפי ממצאי התחקיר הראשוני בצבא, הניווט בוצע לפי הנהלים, וכעבור שעה וחצי מתחילתו, עת גברו הגשמים, הוא נעצר בהוראתו של מפקד הפלוגה, ובשלב זה התקבל הדיווח על פציעתו מברק של הלוחם. ד"ר ירון בר לביא, מנהל מחלקת טיפול נמרץ ברמב"ם, אמר כי "הוא הונשם וטופל והמצב הנשימתי שלו השתפר. גם המצב הנוירולוגי השתפר והוא התחיל להגיב. אנחנו מקווים שאחר הצהריים נוכל להעיר אותו. יכול להיות שעד מחר בבוקר הוא יהיה במצב הרבה יותר טוב. אנחנו הרבה יותר אופטימיים".

ד"ר בר-לביא הוסיף כי הברק לא פגע בלוחם ישירות: "אם אכן היה פוגע בו ברק באופן ישיר - הוא היה נשרף. הוא פגע בסביבתו ונפגע מזרם החשמל כתוצאה מהאדמה הרטובה. הוא לא עבר דום לב. הוא איבד הכרה והפסיק לנשום, לכן הוא ככל הנראה יתאושש".

לדבריו ד"ר מיכל מקל, סגנית מנהל המרכז הרפואי רמב"ם, הרופאים "עדיין מעריכים את שאר הפגיעות. ברגע שנוכל להעיר אותו – נקבע עוד אינפורמציה על מצבו. כרגע הוא סובל מכוויות ופגיעה ריאתית".

עוד אמרה כי הנזק מפגיעת ברק הוא "לא משהו שכיח. זה תלוי בדרגת הכוויה. הנזק הוא נרחב לאיברים פנימיים, הפרעות של קצב לב, חבלות משניות שעלולות לקרות כתוצאה מנפילה בעקבות הפגיעה או חבלות אחרות. במקרה הזה ייתכן שהייתה איזו שאיפה של תוכן הקיבה לריאות - מה שגרם להידרדרות נשימתית".

תגיות:צה"לברק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה