חדשות בעולם

ניו זילנד: 5 הרוגים בהתפרצות הר הגעש "האי הלבן"

כ- 50 איש שהו על אתר התיירות הפופולרי או בסביבתו בעת שהר הגעש התפרץ. עשרות עדיין נעדרים, ובשלב זה לא ניתן להגיע אל האי כדי לחפש אחריהם

"האי הלבן", תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)"האי הלבן", תמונת ארכיון (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

5 בני אדם נהרגו וכמה עשרות נוספים נפצעו הלילה (שני) בהתפרצות הר הגעש "האי הלבן" בניו זילנד. מצבם של חלק מהפצועים מוגדר אנוש.

"האי הלבן", הנמצא כ- 50 ק"מ מחופה המזרחי של ניו זילנד, הוא אחד מהרי הגעש הפעילים במדינה. המקום אינו מיושב, אך מהווה אתר תיירות פופולרי. הערכות ראשונות טענו, כי כ- 100 בני אדם – תיירים זרים ותושבי ניו זילנד – שהו על האי או בסביבתו בזמן התפרצות הר הגעש. משטרת ניו זילנד מסרה מאוחר יותר, כי ככל הנראה המספר נמוך יותר, ומתקרב ל- 50. כ- 20 איש הספיקו לצאת מהאי בשלום זמן קצר לפני שהר הגעש החל להתפרץ.

באירוע ישנם עדיין נעדרים, ולהערכת המשטרה המקומית קיים חשש שחלקם נהרגו. ממשרד החוץ נמסר כי "בשלב זה לא ידוע על מעורבות ישראלים, ממשיכים לעקוב".

הר הגעש התפרץ בשעה 14:11 (שעון מקומי). המרכז הלאומי GNS, העוקב אחרי הפעילות הוולקנית בניו זילנד, מסר כי ההתפרצות הייתה בדרגה 4 מתוך 5, אך לאחר זמן קצר נרשמה ירידה בפעילות הר הגעש, והיא עומדת כעת על דרגה 3. על פי הדיווח, קיימת עדיין "אי ודאות משמעותית" לגבי ההמשך, אם כי בשלב זה אין סימנים להסלמה נוספת בפעילות הוולקנית.

ענן האפר שפרץ מתוך הר הגעש הגיע לגובה של למעלה מ- 3,600 מטר, ונראה היטב באזור החוף. ראש ממשלת ניו זילנד, ג'סינדה ארדרן, אמרה במסיבת עיתונאים כי מדובר באירוע "משמעותי מאוד". מסע החיפושים וההצלה נערך בהובלת המשטרה. בשלב זה האי מכוסה באפר, ולא ניתן עדיין להגיע אליו בבטחה כדי לחפש אחר הנעדרים.

תגיות:הר געשניו זילנד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה