חדשות בארץ

ליברמן: הולכים לבחירות, נתניהו וגנץ נושאים באחריות

בריאיון ל"ידיעות אחרונות", הבהיר יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, כי אינו מתכוון להצטרף לממשלה צרה, לא של הימין ולא של השמאל. לדבריו, אפסו הסיכויים להקמת ממשלת אחדות, ולכן ישראל תלך שוב לבחירות: "נתניהו וגנץ קיבלו החלטה אסטרטגית לא ללכת לאחדות"

ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, אינו מתכוון להצטרף לממשלה צרה, לא של הימין ולא של השמאל. הוא סבור שאפסו הסיכויים להקמת ממשלת אחדות, ועל כן אזרחי ישראל ילכו לקלפיות בפעם השלישית בתוך פחות משנה. כך דווח הבוקר (חמישי) ב"ידיעות אחרונות".

בריאיון לסימה קדמון, אמר ליברמן כי מבחינתו האישית עדיף היה לו להיכנס לממשלת ימין צרה בראשות נתניהו: "זו הייתה יכולה להיות ממשלה של 63, הייתי יכול להיות מ"מ ראש הממשלה ושר ביטחון, לקבל עוד שני תיקים, כל ועדה שאני ארצה, כל תקציב שישרת את מטרות המפלגה שלנו". הוא הבהיר, עם זאת, כי ממשלה צרה היא "ממשלה של חיכוך תמידי". לטענתו, "השילוב של ממשלה צרה, עם החלטות דרמטיות בתחומי הביטחון והכלכלה, עשוי ליצור שסע וקיטוב גדול בציבור. ממשלה צרה זו ממשלת כישלון מוחלט".

ליברמן הוסיף, כי הוא עמד בהבטחתו מליל הבחירות 'להפוך כל אבן' כדי לממש את אופציית ממשלת האחדות: "עשינו את זה. אנחנו באים בידיים נקיות. זה לא קשור למאמצים שלי ושל ישראל ביתנו להביא לאחדות. פשוט כל אחד מתבשם מהסקרים שלו: נתניהו מאמין שהוא יוכל להגיע ל- 61 מנדטים בבחירות הבאות גם בלעדינו. גנץ בטוח שהוא הגדיל את מספר המנדטים של מפלגתו ל- 36, ושהוא ינצח בבחירות הבאות".

כזכור, בימים האחרונים פיזרו בישראל ביתנו רמזים לפיהם הם עשויים להצטרף לממשלת ימין צרה. בחדשות 12 דווח, כי חברי כנסת במפלגתו של ליברמן טענו בפניו כי כחול לבן היא האשמה בהכשלת המגעים לממשלת אחדות, ולחצו עליו לגבות ממנה מחיר על כך ולהצטרף לממשלה בראשות נתניהו. "כחול לבן ויאיר לפיד צריכים לדעת, שאם ימשיכו לסרב לאחדות, אז האלטרנטיבה תהיה ממשלת ימין צרה כדי למנוע בחירות", אמרו לו. ליברמן, שלא דחה את האפשרות על הסף, הבהיר בריאיון כי מדובר היה בניסיון אחרון להפעיל לחץ על ראשי כחול לבן כדי להניעם להגיע להסכמות עם הליכוד. לדבריו, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, ניהלו בשבועות האחרונים "משחק האשמות", ולכן הלחץ שהפעילה עליהם ישראל ביתנו לא נשא פרות: "שניהם קיבלו החלטה אסטרטגית לא ללכת לאחדות, ולכן שתי המפלגות נושאות באחריות לעוד מערכת בחירות".

תגיות:בני גנץאביגדור ליברמןישראל ביתנובחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה