חדשות בארץ

דיווח: מגעים להפסקת אש ל-5 שנים בין ישראל לחמאס

המקורות אמרו לעיתון הפלסטיני כי בדיונים נעשים מאמצים להפעיל לחץ על הצדדים להסכים להסדרה ארוכת טווח. לדבריהם, גם גורמים בינלאומיים מעורבים במגעים על מנת להשיב את היציבות לאזור ולחתור להסדרה. בתוך כך, בשעות הצהריים הגיע שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, לסיור בגבול רצועת עזה יחד עם מפקד אוגדת עזה, תת אלוף אליעזר טולדנו, וקיבל סקירה ביטחונית ברקע הודעת הפלסטינים על חידוש צעדות השיבה ביום שישי

הניה במהלך שיחות הפיוסהניה במהלך שיחות הפיוס
אא

במצרים פועלים להסדרה ארוכת טווח בין ישראל לארגוני הטרור העזתיים, במסגרתה התקיימו שיחות בין בכירים בזרוע הצבאית של חמאס והג'יהאד האסלאמי לבין גורמים בקהיר – כך דווח היום (רביעי) בעיתון הפלסטיני "אל קודס". לפי הדיווח, משך הרגיעה מול ישראל שנדונה באחרונה בשיחות בקהיר הוא 5 שנים. המקורות אמרו לעיתון כי בדיונים נעשים מאמצים להפעיל לחץ על הצדדים להסכים להסדרה ארוכת טווח. לדבריהם, גם גורמים בינלאומיים מעורבים במגעים על מנת להשיב את היציבות לאזור ולחתור להסדרה.

עם זאת, שלשום הבהיר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי ישראל תמשיך לפעול להפסקת ירי הרקטות מרצועת עזה, וכל עוד הירי יימשך – לא ניתן יהיה להגיע להסדרה עם ארגוני הטרור ברצועה. "אנחנו מאותגרים מהרבה מאוד זירות ומהרבה מאוד חזיתות, לפעמים במחיר כבד מנשוא, אבל אנחנו עומדים באתגר הזה", אמר נתניהו. "הפכנו את מדינת ישראל לכוח עולמי".

במקביל לדיווחים אלה, בשעות הצהריים הגיע שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, לסיור בגבול רצועת עזה יחד עם מפקד אוגדת עזה, תת אלוף אליעזר טולדנו. במהלך הסיור קיבל מלאדנוב תדרוך ביטחוני לאורך הגבול ברקע הודעות הפלגים הפלסטיניים על חידוש המהומות על גדר המערכת.

שלשום, בתום 3 שבועות של רגיעה על גבול ישראל, בוועדה המארגנת של תהלוכות השיבה הודיעו כי ההפגנה על גדר המערכת תתחדש ביום שישי הקרוב. גורמים בוועדה, בה חברים כלל הפלגים ברצועה, הדגישו כי להחלטה לחדש את ההפגנות לא אמורות להיות השלכות על גורל ההסדרה הנרקמת עם ישראל.

בשלושת השבועות האחרונים העדיפו בחמאס לתת עדיפות עליונה לנתיב ההסדרה עם ישראל, ומשום כך הודיעו בארגון – בכל שבוע מחדש – על דחיית ההפגנות השבועיות על הגדר. על פי הפרסומים, הארגון אף שקל להשהות לאלתר את כל המחאות לצורך ההסדרה.

לפי הודעת הוועד המארגן, הבוקר התקיימה הערכת מצב של כלל ההתפתחויות במישורים הביטחוניים והמדיניים, בסיומו הוחלט כי חידוש התהלוכות הינו "כלי לגיטימי למאבק של העם הפלסטיני". הוועד קרא לפלסטינים לבוא בהמוניהם ולהשתתף בהפגנות, ובצה"ל נערכים בהתאם. בהודעת הוועדה הובהר למפגינים כי יש לנקוט משנה זהירות ולהימנע ככל הניתן משימוש באלימות, כדי שלא לאלץ את ישראל להגיב באלימות נגדית נגד המתפרעים.

"זה לא קשור לשום רגיעה. אנחנו מקיימים הערכת מצב שבועית, וראינו לנכון לחדש את התהלוכות במתכונת שהתנהלה בחודשים האחרונים, לפני ההפסקה", אמר חבר הוועדה, טלאל אבו-זריפה, ל'הארץ'. בכיר בדרג המדיני של חמאס העריך כי חידוש ההפגנות על הגדר לא עשוי להחמיר את המתיחות באזור, בזמן שהנהגת חמאס והג'יהאד האסלאמי מתארחים בקהיר.

קודם לכן טען נתניהו כי ישראל לא חותרת להסדרה עם ארגוני הטרור העזתיים. "לא תהיה הסדרה ארוכת טווח עם עזה כל עוד יימשך הטפטוף. אנחנו נשים לזה סוף – זו המדיניות שלנו. אנחנו עושים את זה בצורה מאוד מאוד תקיפה. ראיתם את פעולותינו בשבועות האחרונים. אני אומר לכם שיש לנו כל הזמן, כולל בימים האחרונים, תכניות מבצעיות מפתיעות, עוד יותר מפתיעות ממה שראיתם. אנחנו לא נסבול את הטפטוף הזה, אנחנו נפעל להפסיק אותו", הצהיר ראש הממשלה.

תגיות:הפסקת אשעזהחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה