חדשות בארץ

גנץ: ראש הממשלה מתבצר בעמדותיו; נתניהו: כחול לבן לא זזים מילימטר

נמשכים חילופי ההאשמות בין כחול לבן והליכוד. גנץ: "נתניהו מציב את עצמו לפני המדינה". נתניהו: "כחול לבן מסרבים להצעות הנדיבות שלנו בגלל האינטרס הפרטי של יאיר לפיד". בישראל ביתנו שוקלים לקדם יוזמה לחקיקת בזק, שתאפשר לנשיא להקים ממשלת מומחים זמנית לתקופה של שנה, והעומד בראשה ייקבע על ידיו

גנץ ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)גנץ ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ערך הבוקר (רביעי) סיור במועצה האזורית רמת נגב, לרגל יום הזיכרון לדוד בן גוריון, ראש הממשלה הראשון של ישראל. הוא התייחס לפלונטר הפוליטי, והאשים את ראש הממשלה בנימין נתניהו באחריות לכשלון המגעים להקמת ממשלת אחדות.

"כשבן גוריון סיים את תפקידו, הוא הלך והתיישב בשדה בוקר. הוא לא שם את עצמו לפני המדינה", אמר גנץ. "במציאות הפוליטית כיום, נתניהו מציב את עצמו לפני המדינה ולפני היעדים שהוא עצמו מדבר עליהם". הוא הוסיף כי בפגישתם אמש בקריה בתל אביב, "נתניהו לא הציע שום דבר חדש. הוא התבצר בעמדותיו. לא כך מנהלים משא ומתן".

"אני מקווה שלא נגיע לבחירות שלישיות. אנחנו רוצים אחדות, ואני מדבר על אחדות מיומי הראשון בפוליטיקה", הדגיש יו"ר כחול לבן. בתגובה לטענות הליכוד, כי יאיר לפיד הוא שמכשיל את המגעים להקמת ממשלה, אמר גנץ כי "נתניהו לא צריך לחפש אשמים. בכחול לבן יש תהליכי שיח מסודרים, והאחריות היא עליי. ההחלטות הן באחריותי, תוך התייעצות עם חבריי. הוא צריך להסתכל לי ולאזרחי ישראל בעיניים ולהגיד מה הוא חושב ומה הוא רוצה, במקום לגלגל מעצמו אחריות. אף ראש ממשלה לא העמיד את עצמו אף פעם כמוהו לפני מדינת ישראל".

נתניהו, שיצא היום לליסבון, לפגישה עם מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, אמר בטרם המריא כי הוא רוצה בהקמת ממשלת אחדות: "גם אחרי ההצעות הנדיבות שהצענו לכחול לבן, הם לא זזים מילימטר, ואפילו ננומטר. הצענו כל מיני הצעות, כולל דרכים להבטיח שממשלת האחדות הזאת תחזיק מעמד, והם פשוט מסרבים. זה מתנגש עם אינטרסים לאומיים גדולים מאוד בגלל אינטרס פרטי של אדם אחד – יאיר לפיד. זה חבל ומצער".

"כמובן שאם הדבר הזה לא יתאפשר, אנחנו ניערך לבחירות וננצח בבחירות. אבל אני עושה כל מאמץ כדי שעדיין נמצה את האפשרות הזאת של ממשלת אחדות. אני עדיין פתוח לשיחות עם כל מי שירצה להיפגש, ואני מקווה שזה יישא פרי", הוסיף נתניהו. "המדינה זקוקה כעת לממשלת אחדות, לא לבחירות מיותרות לגמרי, אך אם ניקלע לבחירות – ננצח בהן". הוא ציין, כי האפשרות של הקמת ממשלת ימין צרה, יחד עם ישראל ביתנו, עומדת אף היא על הפרק: "ליברמן עדיין יכול לעשות ממשלה איתנו, זאת החלטה שלו".

בתוך כך, על פי הדיווח ב'מעריב', בישראל ביתנו פועלים לקידומה של יוזמה חדשה, שנועדה למנוע את ההליכה לקלפיות בפעם השלישית בתוך פחות משנה. חבר הכנסת אלכס קושניר פנה במכתב לחברי הכנסת והציע לבדוק את האפשרות לחקיקת בזק, שתאפשר את הקמתה של ממשלת מומחים זמנית. על פי ההצעה, ממשלה זו תוקם על ידי הנשיא ראובן ריבלין בתום 21 הימים, והוא שיקבע מי יעמוד בראשה.

לדברי קושניר, ממשלת המומחים תכלול 11 שרים, וכהונתה תהיה קצובה בזמן – למשך שנה אחת בלבד. היא תהיה רשאית לאשר תקציב ללא צורך באישורו על ידי הכנסת, ובנוסף הכנסת לא תוכל להביע אמון בממשלה זו. בתום כהונתה, יוכל הנשיא להעניק מנדט להרכבת ממשלה לחבר הכנסת שלהערכתו סיכוייו להצליח במשימה הם הגבוהים ביותר. "כנבחרי ציבור, עלינו לעשות כל שניתן למנוע את הבחירות השלישיות. עיני העם נשואות אלינו, בתקווה שנגלה אחריות ונעצור את הטירוף", כתב חבר הכנסת של ישראל ביתנו.

תגיות:בני גנץישראל ביתנובנימין נתניהובחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה