חדשות בארץ

נתניהו המריא לליסבון: "האימפריה האיראנית מתנדנדת, חשוב להגביר את הלחץ"

בטרם יצא לפורטוגל, לפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני, קרא ראש הממשלה נתניהו למדינות אירופה להצטרף לארצות הברית ולהגביר את הלחץ על המשטר האיראני. על הפלונטר הפוליטי: "כחול לבן לא זזים מילימטר בגלל האינטרס הפרטי של יאיר לפיד"

נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא הבוקר (רביעי) לליסבון, לפגישה עם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו. "ביום ראשון שוחחתי עם הנשיא טראמפ. השיחה נסובה בעיקר על איראן. המשך השיחה הזאת, עם פומפאו, יתמקד קודם כל באיראן, ובעוד שני נושאים: ברית הגנה עם ארצות הברית, שאני רוצה לקדם, וגם הכרה אמריקנית עתידית בהחלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן", אמר בטרם המריא מנתב"ג. "אלה נושאים חשובים מאוד, אנחנו מטפלים בהם כל הזמן. ויש גם נושאים אחרים שאני לא אפרט כאן".

בתשובה לשאלה, אמר ראש הממשלה כי הסנקציות הכלכליות של ממשל טראמפ מפעילות לחץ כבד על איראן: "אנחנו רואים את האימפריה האיראנית מתנדנדת. יש הפגנות בטהראן, הפגנות בבגדד, הפגנות בביירות. חשוב להגביר את הלחץ הזה נגד התוקפנות האיראנית. אנחנו גם רואים שאיראן שואפת להתקדם בפיתוח פצצות גרעיניות ובפיתוח טילים בליסטיים, כולל טילים מדויקים. אנחנו חייבים להתנגד לזה, והדרך לעשות זאת היא באמצעות הגברת הלחץ".

נתניהו חזר ומתח ביקורת על שש המדינות האירופאיות, שהודיעו בסוף השבוע על כוונתן להצטרף למנגנון ה- INSTEX, שנועד לאפשר לאיראן לעקוף את הסנקציות: "אמרתי, ואני חוזר על דבריי היום: שיתביישו להן. שעה שאנשים מסכנים את חייהם ומתים ברחובות טהראן, המדינות הללו מתחזקות את המשטר הרודני הזה ותומכות בו. אסור לתמוך ברודנים מטהראן עכשיו, יש להפעיל עליהם לחץ".

נתניהו התייחס בדבריו למבוי הפוליטי הסתום, והאשים את כחול לפיד ויאיר לפיד בהכשלת המגעים לממשלת אחדות: "אני רוצה אחדות. שמעתי את חבר הכנסת מיקי זוהר. אני חושב שהוא ביטא תסכול עמוק של רבים בליכוד, וגם בציבור. גם אחרי ההצעות הנדיבות שהצענו לכחול לבן, הם לא זזים מילימטר, ואפילו ננומטר. הצענו כל מיני הצעות, כולל דרכים להבטיח שממשלת האחדות הזאת תחזיק מעמד, והם פשוט מסרבים. זה מתנגש עם אינטרסים לאומיים גדולים מאוד בגלל אינטרס פרטי של אדם אחד – יאיר לפיד. זה חבל ומצער".

"כמובן שאם הדבר הזה לא יתאפשר, אנחנו ניערך לבחירות וננצח בבחירות. אבל אני עושה כל מאמץ כדי שעדיין נמצה את האפשרות הזאת של ממשלת אחדות. אני עדיין פתוח לשיחות עם כל מי שירצה להיפגש, ואני מקווה שזה יישא פרי", הוסיף נתניהו. הוא ציין, כי האפשרות של הקמת ממשלת ימין צרה, יחד עם ישראל ביתנו, עומדת אף היא על הפרק: "ליברמן עדיין יכול לעשות ממשלה איתנו, זאת החלטה שלו. המדינה זקוקה כעת לממשלת אחדות, לא לבחירות מיותרות לגמרי, אך אם ניקלע לבחירות – ננצח בהן".

תגיות:איראןמייק פומפאוכחול לבןבנימין נתניהובחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה