מעניין

"האחות לחצה על כפתור החירום, והדבר הבא שראיתי - 10 אנשים איתי בחדר"

לא, התינוקת הזו לא באמת כועסת. היא פשוט נס מהלך, וככה זה נראה 

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

סיפורים מעין זה שלפנינו רק מחזקים את האמונה שכל תינוק שבא לעולם - הוא בגדר נס, ואסור להתייחס לשום דבר כאל מובן מאליו. 

כשהולי וולס מבריטניה תכננה להיכנס להריון בפעם השלישית, היא לא חשבה שזה יהיה סיפור גדול. גם שני הניתוחים שעברה בבטנה קודם לכן, לא הצליחו לגרום לה לחשוב שאולי יש לה איזו בעיה - עד שהרופא אמר לי באופן מפורש, שהיא תצטרך טיפולי פוריות. 

"הייתי המומה לגלות שאני בהריון", היא משחזרת. "חשבתי לעצמי שאין שום סיכוי שאוכל להיכנס להריון באופן טבעי. זה נגד את כל מה שהרופאים אמרו לנו".
תחילה לא רצתה לגלות לבעלה את ה'סוד', מחשש שמא מדובר בטעות שלה והוא סתם יתאכזב. אך כשגילתה כשהיא כבר בשבוע ה-39, החליטה 'לקחת את הסיכון', וסיפרה לו. בבדיקות המרפאה נראה היה שהכל בסדר, אך כשהגיע הזמן לעשות את האוטלטראסאונד - "יכולתי לראות לפי המבט של הטכנאי שזה לא חדשות טובות. הוא לא מצא את מי השפיר, ולבי שקע. לא היו לי שום סימנים שמשהו לא בסדר בהריון, אז הייתי לחלוטין בהלם".

 

מה אתם יודעים על אוליגוהידרמניוס?

 

ואז התגלה הפרט ששינה את חייה מקצה לקצה: "הרופאים בישרו לי שאני חולת אוליגוהידרמניוס, מצב שלא שמעתי עליו מעולם לפני כן". 

תסמונת זו - המכונה באנגלית Oligohydramnios, היא מצב שבו יש מעט מדי מי שפיר ברחם של האישה, ומתרחש בעיקר בשליש האחרון של ההיריון. ככל שתאריך הלידה קרוב יותר, כך הולכים מי השפיר ופוחתים ונשים בהריון נמצאות בסיכון גבוה למצב זה. 

"עזבתי מיד את המשרד, והלכתי לבית החולים. הם ערכו שורה של בדיקות כולל אולטראסאונד, וגיליתי שלמרות המצב הזה, התינוק שלי ממש בריא, פעימות הלב שלו כסדר והוא היה בתנועה בלתי פוסקת", מספרת הולי. 

אלא שכעבור ימים אחדים התחושה הזו השתנתה מקצה לקצה. "ביום ראשון בבוקר התעוררתי, ומשהו פשוט לא הרגיש נכון. התינוק זז בתוכי, אבל התנועות הרגישו אחרת, כאילו היו איטיות יותר. עד היום אני לא יכולה להסביר את זה. קישרתי את זה לאינטואיציה שלי כאמא, ופשוט ידעתי שאני צריכה ללכת לבית החולים בדחיפות".

 

"הסבירו לי שהתינוקת עלולה למות מוות מוחי בגלל הדופק שלה"

 

כשהגיעה לבית החולים, יכלה לחוש את הדאגה ששוררת סביבה בחדר. "אנשים לא הפסיקו להיכנס ולצאת מהחדר, ושאלו אותי שאלות על ההיריון, על התנועות שחשתי ועוד. הדבר הבא שראיתי היה שאחת האחיות לחצה על כפתור החירום והאזעקה התחילה. לפני שהספקתי להבין מה קורה, כבר היו קרוב לעשרה אנשים איתי בחדר".

מאוחר יותר תגלה הולי כי קצב הלב של התינוקת שלה צנח והוחלט שהדרך הבטוחה ביותר להוציא אותה זה בניתוח קיסרי, שצריך להיעשות ממש... הרגע. "הסבירו לי שהתינוקת עלולה למות מוות מוחי בגלל הדופק שלה, ונתנו לי כל מיני טפסים לחתום עליהם. לקחו אותי עוד לפני שהספקתי לדבר עם בעלי, כל כך פחדתי".

נס רפואי אלו המילים המדויקות למה שעתיד לקרות שם בחדר הלידה באותם רגעים, כשהרופאים הצליחו לבסוף לייצב את הדופק של התינוקת ולשלוף אותה החוצה. "שמעתי אותה בוכה וכל מה שיכולתי לחשוב עליו היה ש'היא כל כך זעירה'. אני זוכרת שהסתכלתי עליה וחשבתי שמעולם לא ראיתי תינוקת כל כך קטנה. היא נראיתה לי תמיד עם הבעה כל כך כועסת, אבל שמחתי שלפחות היא נולדה בריאה".

תגיות:לידהכעסתינוקנדירתסמונת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה