חדשות בעולם

טראמפ חוזר בו: לא אתייצב בשימוע נגדי בקונגרס

פרקלט הבית הלבן הביע זלזול רב בסמכויותיה של ועדת המשפט וכינה את השימוע "דיון אקדמי", וטען כי "הנשיא לא יזכה לדבר הדומה להליך הוגן". עם זאת, הוא לא פסל אפשרות כי סנגורי טראמפ יתייצבו לשימועים עתידיים שתקיים הוועדה, אם כי הערכה היא שטראמפ יעדיף שלא לשלוח אותם

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

בלשכתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הודיעו היום (שני) כי לא יתייצבו לשימוע בהליך ההדחה נגד הנשיא בוועדת המשפט של בית הנבחרים. במכתב ששיגר פרקליט הבית הלבן, פט סיפולונה, ליו"ר הוועדה, ג'רי נדלר, נאמר כי פרקליטיו של הנשיא לא יגיעו לשימוע הפומבי שאמור להיערך ביום רביעי, לאחר שבוועדה טרם פרסמו את רשימת העדים בשימוע, מה שעשוי להשליך, לטענתו, על מידת ההגינות של חקירת ההדחה.

במהלך החודש האחרון ערכה ועדת המודיעין של בית הנבחרים שורה של שימועים שהועברו בשידור חי, זאת, במסגרת חקירת אוקראינה גייט בה נחשד הנשיא כמי שעשה שימוש בכוחו הפוליטי על מנת ללחוץ על מקבילו האוקראיני, ולדימיר זלנסקי, לפתוח בחקירה פלילית נגד יריבו הפוליטי במרוץ לנשיאות ארה"ב ב-2020, ג'ו ביידן. בשלב זה עברו השימועים לוועדת המשפט, הנשלטת גם היא בידי המפלגה הדמוקרטית, שתפתח את דיוניה, כאמור, ביום רביעי הקרוב.

סיפילונה הביע זלזול רב בסמכויותיה של ועדת המשפט וכינה את השימוע "דיון אקדמי", וטען כי "הנשיא לא יזכה לדבר הדומה להליך הוגן". עם זאת, פרקליט הבית הלבן לא פסל אפשרות כי סנגורי טראמפ יתייצבו לשימועים עתידיים שתקיים הוועדה, אם כי הערכה היא שטראמפ יעדיף שלא לשלוח אותם.

קודם לכן ביקש יו"ר ועדת המשפט מלשכת הנשיא להשיב לפנייתו עד יום שישי, האם בכוונתם לזמן עדים משלהם או לשגר ראיות נגד הממצאים שמעלה השימוע. פרקליט הבית הלבן ציין במכתב התשובה שלו כי יתייחס בנפרד לבקשה זו. סיפילונה הדהד את טענת טראמפ לפיה עיתוי השימוע שלו – שנעשה באותו יום שבו הוא יפתח את פסגת נאט"ו בלונדון, התרחשה "ללא ספק בכוונת מכוון".

לפני כחודש הודיע טראמפ כי הוא צפוי להעיד בבית הנבחרים, במסגרת הליך ההדחה שנפתח נגדו בעקבות פרשת אוקראינה גייט. ההודעה הגיעה בניגוד למדיניות הקודמת של הבית הלבן שלא לשתף פעולה עם הליך ההדחה שפתחה המפלגה הדמוקרטית נגד הנשיא, וסירבו למסור לידי ועדת המודיעין כל חומר שיסייע לחקירה. טראמפ הדגיש כי למרות שהוא לא עשה "שום דבר רע", הוא שוקל את הצעתה של יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, להעיד.

"היא (ננסי פלוסי – א"פ) הציעה שאני אעיד על הליך ציד המכשפות המזויף. היא אמרה שאני גם יכול לעשות זאת בכתב", כתב טראמפ בחשבון הטוויטר שלו. "למרות שלא עשיתי שום דבר רע, ושאני לא רוצה לתת אמון בהליך שקרי ולא הוגן, אני אוהב את הרעיון. כדי לגרום לקונגרס להיות שוב ממוקד אני אשקול את זה בכובד ראש!"

זמן קצר קודם להודעת טראמפ עלה הליך ההדחה לשיאו, עם תחילת השימועים הפומביים בקונגרס. משכך, תגובתו למהלך נובעת בשל החשש כי למרות שהסיכויים להצלחת ההליך נמוכים, ביכולתם של שימועים פומביים אלה לפגוע אנושות בקמפיין של טראמפ במרוץ לנשיאות ב-2020, בכך שיועברו בשידור חי ויחשפו עדויות חריפות של גורמי ממשל וביטחון בכירים ביותר.

במרכז הליך ההדחה עומד החשד כי טראמפ ניצל את סמכותו כנשיא ארצות הברית למטרות פוליטיות ולא ענייניות, אשר הוביל את המפלגה הדמוקרטית לפתוח בחקירה בחודש ספטמבר. במסגרת הליך ההדחה, ועדת המודיעין של הקונגרס חוקרת את שיחת הטלפון שערך טראמפ עם מקבילו האוקראיני, ולדימיר זלנסקי, בחודש יולי, כאשר על פי החשד, טראמפ הפעיל לחץ על הנשיא האוקראיני שייפתח בחקירה בעניינו של ביידן ובנו, האנטר, שהיו מעורבים בעסקיה של חברת הגז האוקראינית "בוריסמה", ואף התנה בכך את הסיוע הביטחוני לקייב.

תגיות:אוקראינה גייטדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה