חדשות בארץ

נתניהו וטראמפ דנו באיום האיראני

הבית הלבן מסר, כי הנשיא דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו שוחחו בטלפון, ודנו באיום האיראני, ביחסים בין שתי המדינות וב"נושאים אזוריים קריטיים נוספים"

נתניהו וטראמפ, ארכיון (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו וטראמפ, ארכיון (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שוחחו בטלפון, כך נמסר הלילה (שני) בהודעה מהבית הלבן. על פי ההודעה, השניים "דנו באיום הנשקף מאיראן ובנושאים בילטרליים ואזוריים קריטיים נוספים".

אמש תקף נתניהו בחריפות את ממשלות אירופה, על ניסיונותיהן לעקוף את הסנקציות שהטילה ארצות הברית על איראן. לדבריו, "בשעה שאנשי המזרח התיכון עומדים באומץ מול איראן וזרועותיה, מדינות באירופה פועלות כדי לעקוף את הסנקציות האמריקניות כנגד איראן. בזמן שהמשטר באיראן הורג את אנשיו שלו, מדינות אירופאיות ממהרות לתמוך באותו משטר רצחני".

"בזמן שאיראן מפציצה את מתקני הנפט של סעודיה, בשעה שהיא ממהרת להעשיר אורניום לצורך פיתוח נשק גרעיני, מדינות אירופאיות ממהרות לפייס את איראן עם ויתורים נוספים. מדינות אירופאיות אלו צריכות להתבייש בעצמן. האם הן לא למדו דבר מההיסטוריה? כנראה שלא. הן מאפשרות למדינת טרור פנאטית לפתח נשק גרעיני וטילים בליסטיים, ובכך מביאות אסון על עצמן ועל כולם". בסיום דבריו קרא נתניהו למדינות אירופה 'לשנות מסלול', ולהצטרף לארצות הברית בהגברת הלחץ והסנקציות על משטר האייתוללות.

מוקדם יותר אתמול, מסר משרד החוץ כי ביום שישי האחרון הצהירו שש מדינות אירופאיות על כוונתן להצטרף למנגנון ה- INSTEX, שנועד לאפשר לאיראן לעקוף את הסנקציות הכלכליות החריפות שהטילה עליה ארצות הברית. בהודעת המשרד נאמר כי "בלגיה, דנמרק, פינלנד, הולנד, נורבגיה ושבדיה לא יכלו לבחור תזמון גרוע יותר. מאות האיראנים החפים מפשע, שנהרגו במהלך ההפגנות האחרונות, מתהפכים בקברם".

"ידידותינו האירופאיות, איזה מסר בדיוק אתן שולחות לעם האיראני, והאם לא יהיה זה יעיל ומוסרי יותר לעשות דזיגנציות לשליחי המשטר שרצחו את אותם חפים מפשע? איך אתם חושבים שהמשטר האיראני ומשמרות המהפכה יבינו את המחווה הזו שלכם?", נאמר עוד בהודעה.

בתוך כך, נתניהו שוקל לטוס מחר ללונדון, ולהיפגש עם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, וזאת בשולי פסגת ברית נאט"ו שתיערך השבוע בבירת בריטניה. בפסגת נאט"ו ישתתפו, בין היתר, הנשיא טראמפ, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת עמנואל מקרון וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון. במידה ונתניהו ייצא ללונדון, ייתכן והוא ייוועד גם עם חלק ממנהיגים אלו. במוקד שיחותיו הוא צפוי להעלות את הסוגיה האיראנית.

תגיות:איראןאירופהדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה