חדשות בארץ

למרות הפלונטר הפוליטי: נתניהו שוקל להיפגש עם פומפאו בלונדון

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוקל לצאת לביקור בלונדון ולהיפגש בה עם מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו. משרד החוץ מתח ביקורת חריפה על שש מדינות אירופאיות, שהצהירו על כוונתן להצטרף למנגנון ה- INSTEX, שנועד לאפשר לאיראן לעקוף את הסנקציות האמריקניות: "איזה מסר בדיוק אתן שולחות לעם האיראני?"

נתניהו ופומפאו, ארכיון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו ופומפאו, ארכיון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו בוחן את האפשרות לטוס ביום שלישי ללונדון, ולהיפגש עם מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו, וזאת בשולי פסגת ברית נאט"ו שתיערך השבוע בבירת בריטניה. כך אישרו בלשכת ראש הממשלה. עם זאת, ההחלטה הסופית בעניין טרם התקבלה, לאור הפלונטר הפוליטי שסופו אינו נראה באופק.

בפסגת נאט"ו ישתתפו, בין היתר, הנשיא דונלד טראמפ, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, נשיא צרפת עמנואל מקרון, וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון. במידה ונתניהו ייצא ללונדון, ייתכן והוא ייוועד גם עם חלק ממנהיגים אלו. במוקד שיחותיו הוא צפוי להעלות את הסוגיה האיראנית.

בתוך כך, משרד החוץ מסר היום כי ביום שישי האחרון הצהירו שש מדינות אירופאיות על כוונתן להצטרף למנגנון ה- INSTEX, שנועד לאפשר לאיראן לעקוף את הסנקציות הכלכליות החריפות שהטילה עליה ארצות הברית. בהודעת המשרד נאמר כי "בלגיה, דנמרק, פינלנד, הולנד, נורבגיה ושבדיה לא יכלו לבחור תזמון גרוע יותר. מאות האיראנים החפים מפשע, שנהרגו במהלך ההפגנות האחרונות, מתהפכים בקברם".

"ידידותינו האירופאיות, איזה מסר בדיוק אתן שולחות לעם האיראני, והאם לא יהיה זה יעיל ומוסרי יותר לעשות דזיגנציות לשליחי המשטר שרצחו את אותם חפים מפשע? איך אתם חושבים שהמשטר האיראני ומשמרות המהפכה יבינו את המחווה הזו שלכם?", נאמר עוד בהודעה.

כזכור, ביום ראשון שעבר התייחס נתניהו למהומות באיראן על רקע העלאת מחירי הדלק במדינה, ולאיום שנשקף לאזור ממשטר האייתוללות. הוא אישר דברים שאמר מפקד פיקוד מרכז של צבא ארצות הברית, הגנרל קנת' מקנזי, לפיהם איראן מתכננת התקפה נוספת נגד יעדים במזרח התיכון, והוסיף: "איראן תוקפת לא רק את שכנותיה ואותנו, היא גם תוקפת את אזרחיה. בשבועות האחרונים הם טבחו מאות מאזרחי איראן".

"זה משטר עריצות מובהק, שהחזות האמיתית שלו נחשפת עכשיו לכל העולם", הדגיש ראש הממשלה. "למי שהיה צריך הוכחה נוספת שזהו משטר הטרור הגדול ביותר שקיים בעולם, גם כלפי אזרחיו פנימה. אני קורא לכל המדינות בעולם, שרוצות להשיג שלום ויציבות באזורנו, ובעולם בכלל, להצטרף למאמץ להפעיל עוד ועוד לחץ על איראן, ולתמוך בישראל שפועלת נגד התוקפנות הזאת. פעלנו ונמשיך לפעול".

תגיות:מייק פומפאונאט"ו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה