חדשות בארץ

דרעי על איסוף החתימות: "ליברמן מהתל במערכת הפוליטית"

על אף שכל חברי סיעת הליכוד חתמו על טפסי הבקשה לנשיא עבור מועמדותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקבלת מנדט מחודש להרכבת הממשלה, במפלגות החברות לגוש הימין הבהירו את הסתייגותן מהמהלך. השר אריה דרעי: "לחתום כעת אין טעם כי נותרו 11 ימים, לשחק במשחק של ליברמן זה מיותר לחלוטין"

נתניהו, דרעי וגנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)נתניהו, דרעי וגנץ (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, הביע הבוקר (ראשון) את הסתייגותו מהמהלך בו פתחו בליכוד לאיסוף 61 חתימות עבור ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנועד לאפשר לו קבלת מנדט מחודש מהנשיא להרכבת הממשלה. דרעי מתח ביקורת חריפה על יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, שהודיע אתמול כי יחתום הן לנתניהו והן ליו"ר כחול לבן, בני גנץ. "סיפור ההחתמות שהציע ליברמן הוא פייק, זיוף, ניסיון נוסף שלו להתל במערכת הפוליטית", אמר. "לחתום כעת אין טעם כי נותרו 11 ימים. לשחק במשחק של ליברמן זה מיותר לחלוטין. הוא לא יצטרף לגוש הימין, סביר יותר שהוא יתמוך בממשלת שמאל ערבים".

על אף דבריו, זמן קצר לאחר מכן הורה דרעי לחברי סיעתו לחתום על טפסי התמיכה בנתניהו. "סיפור ההחתמות של ליברמן הוא כאמור זיוף והולכת שולל", מסר, "ולמרות זאת, הוריתי כעת לחבר הכנסת יואב בן צור להחתים את חברי הכנסת של ש"ס ולהעביר לי. בהמשך, ולאחר התייעצות עם ראשי גוש הימין, נחליט מה לעשות, וזאת רק לאחר שנקבל את החתימות של ישראל ביתנו".

שר התחבורה בצלאל סמוטריץ' (האיחוד הלאומי) הבהיר כי לא יחתום בשלב זה לנתניהו. לדבריו, הוא יעשה זאת רק לקראת תום תקופת 21 הימים, ורק במידה ויהיה ברור כי לנתניהו אפשרות ריאלית להקמת ממשלה. על פי הדיווח בוואלה, סמוטריץ' התבטא בשיחות סגורות כי "זה לא זמן לספינים".

בתוך כך, כל חברי סיעת הליכוד – כולל חבר הכנסת גדעון סער – חתמו עבור נתניהו על טפסי ההמלצה לנשיא. גם בכחול לבן פתחו באיסוף חתימות עבור גנץ בקרב מפלגות גוש השמאל-ערבים, ומתכוונים לפנות גם לרשימה המשותפת. יו"ר סיעת כחול לבן, אבי ניסנקורן, אמר הבוקר בראיון לגלי צה"ל: "אנחנו קודם כל רוצים ממשלת אחדות, לטובת מדינת ישראל. במקביל, אנחנו בודקים כל אופציה, ומחתימים כבר כמה ימים".

על אף הצהרתו של ליברמן, שגרמה להתנעת המרוץ של הליכוד וכחול לבן אחרי 61 חתימות, נראה כי בישראל ביתנו לא ימהרו לחתום לאף אחד מהצדדים. חבר הכנסת אלי אבידר הבהיר הבוקר, בראיון לגלי צה"ל, כי קודם "צריך לתת ל- 11 הימים לעבור". ליברמן צפוי להעלות את הסוגיה בישיבת הסיעה מחר בכנסת.

על פי הפרשנות לחוק יסוד הממשלה, שהוצגה על ידי היועץ המשפטי של הכנסת, עורך הדין איל ינון, כל חבר כנסת יכול לחתום למספר מועמדים על הבקשה לקבלת מנדט בן 14 ימים מהנשיא. על פי פרשנות זו, החתימה אינה מחייבת את חבר הכנסת לתמוך בהמשך בממשלה שיציג המועמד עבורו חתם. על פי החוק, חבר הכנסת שיגיע ראשון לבית הנשיא עם 61 חתימות – יזכה במנדט, ויקבל שבועיים נוספים להקמת ממשלה.

תגיות:בני גנץאביגדור ליברמןאריה דרעיבצלאל סמוטריץ'בחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה