חדשות בארץ

רוצים שוב את המנדט: בליכוד ובכחול לבן אוספים חתימות עבור נתניהו וגנץ

בליכוד ובכחול לבן החלו באיסוף חתימות בקרב חברי הכנסת, על מנת להגיע ל- 61 חתימות שיאפשרו לקבל מהנשיא מנדט מחודש של 14 ימים להרכבת הממשלה. יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הודיע כי יחתום הן לנתניהו והן לגנץ

נתניהו, גנץ וריבלין (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו, גנץ וריבלין (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

למערכת הפוליטית נותרו 10 ימים בלבד להרכיב ממשלה, לפני שהכנסת תפוזר באופן אוטומטי ואזרחי ישראל ייקראו לקלפיות בפעם השלישית בתוך פחות משנה. לקראת תאריך היעד, הליכוד וכחול לבן החלו במרוץ להחתמת 61 חברי כנסת, כדי לקבל מהנשיא ראובן ריבלין מנדט של 14 ימים לניסיון נוסף להרכבת ממשלה.

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הודיע אתמול כי יסכים לחתום הן לבנימין נתניהו והן לבני גנץ על הבקשה שתוגש לנשיא לקבלת המנדט. הודעתו מסתמכת על ההבהרה של היועץ המשפטי לכנסת, עורך הדין איל ינון, לפיה כל חבר כנסת יכול לחתום למספר מועמדים. חבר הכנסת שיגיע ראשון לבית הנשיא עם 61 חתימות – יזכה במנדט, ויקבל שבועיים נוספים להקמת ממשלה.

אמש דווח, כי בליכוד פתחו באיסוף חתימות בקרב חברי הכנסת של בלוק הימין-חרדים עבור מועמדותו של נתניהו. במקביל דווח כי יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, פנה לליברמן בבקשה לקבל את חתימתם של 8 חברי הכנסת של ישראל ביתנו עבור נתניהו. אם נתניהו אכן יצליח לצבור את 61 החתימות הדרושות, יצטרך היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להכריע האם ההחלטה להעמיד את ראש הממשלה לדין מונעת ממנו את האפשרות לקבל את המנדט.

גם בכחול לבן פועלים להשיג את 61 החתימות המיוחלות עבור גנץ. יו"ר הסיעה, חבר הכנסת אבי ניסנקורן, אמר הבוקר – בראיון לגלי צה"ל: "אנחנו קודם כל רוצים ממשלת אחדות, לטובת מדינת ישראל. במקביל, אנחנו בודקים כל אופציה, ומחתימים כבר כמה ימים".

"הדבר המהותי הוא אם מצליחים להגיע לממשלת אחדות אחראית, או שלצערנו אנחנו נגררים לבחירות. אנחנו רוצים להחזיר את המדינה לשפיות", הוסיף ניסנקורן.

בתוך כך, בכאן חדשות דווח הבוקר כי חברי כנסת בליכוד, וכן ראשי יישובים ופוקדים מרכזיים בליכוד מהתיישבות ביהודה ושומרון, פעלו בימים האחרונים לשכנע את יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, לפתוח בגיוס 61 חתימות כדי שיוכל לקבל מהנשיא את המנדט להקמת ממשלה. על פי הדיווח אמש בחדשות 12, בכירים בליכוד טוענים כי סוכל ניסיון "פוטש" במפלגה, שנועד להדיח את נתניהו מכס ראש הממשלה גם ללא פריימריז, ולהעביר את התפקיד לאדלשטיין באמצעות גיוס חתימות עבור מועמדותו להרכבת הממשלה.

מלשכתו של אדלשטיין נמסר בתגובה: "יו"ר הכנסת מתמקד בימים אלו אך ורק בדבר אחד: הקמת ממשלה ומניעת בחירות נוספות, מיותרות, יקרות וחסרות אחריות, ושום אמירה שאינה נכונה לא תסיט אותו ממטרה זו".

אדלשטיין ימשיך היום במגעים לחידוש המשא ומתן להקמת ממשלת אחדות. צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן ייפגשו בשעה 13:00 בכנסת בנוכחותו. עוד קודם לכן, בשעה 11:00, הוא ייפגש עם ליברמן, וב- 15:30 הוא ייוועד עם ראשי יהדות התורה, סגן השר יעקב ליצמן וחבר הכנסת משה גפני.

תגיות:הליכודיולי אדלשטייןכחול לבןבחירות 2019

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה