חדשות בארץ

השופט שהביע תנחומיו למשפחת מחבל – התנצל: "לא הייתה כוונה לפגוע"

בעקבות הסערה שחולל, לאחר שהשתתף בצערה של משפחת מחבל שמת בבית הכלא, פרסם שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, הודעת התנצלות: "מבקש להביע צער רב בפני המשפחות השכולות"

השופט ניל הנדל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)השופט ניל הנדל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל, התנצל בצהריים (שישי) בפני המשפחות השכולות, בעקבות הסערה שחולל לאחר שבפסק דין שפרסם הביע השתתפות בצער משפחתו של מחבל, שמת השבוע בבית הכלא.

התנצלותו של הנדל הועברה באמצעות דוברות בתי המשפט, שמסרה כי השופט התבקש לבטל עתירה שהוגשה בפניו, בעקבות מותו של העותר בעת ריצוי עונשו בבית הסוהר: "בפעמים הבודדות שמקרים כאלו מתרחשים, נוהג השופט הנדל להוסיף השתתפות בצער המשפחה. עקב פטירת העותר, העתירה הפכה ללא רלוונטית, ולכן לא התקיים דיון ולא היה צורך להיכנס לפרטי העתירה והעותר. פסק הדין הראשון בוטל, וניתן פסק דין נוסף שמדבר בעד עצמו. כמובן שלא הייתה כל כוונה לפגוע באיש. השופט הנדל מבקש להביע את צערו הרב בפני המשפחות השכולות אשר נפגעו מכך".

כזכור, המחבל סאמי עאהד אבו דיאק, שרצח ביוני 2001 את תושב חומש, איליה קרביץ', עתר לבג"ץ בבקשה לשחרור מוקדם ממאסרו עקב מחלת הסרטן בה לקה. בג"ץ לא הספיק לדון בעתירה לגופה: לפני כשבועיים חלה הידרדרות במצבו של המחבל, הוא הועבר לבית החולים אסף הרופא, ומת באמצע השבוע. בעקבות מותו, הורה הנדל על מחיקת העתירה, ובפסק הדין הוסיף: "הנני משתתף בצער המשפחה".

דבריו של הנדל עוררו זעם רב בקרב משפחות שכולות ובקרב גולשים ברשת. בעקבות הסערה הציבורית, הוא הנדל את פסק הדין, ונימק זאת בכך שההחלטה ניתנה בהרכב של שופט יחיד, שלא כנדרש. בהמשך פורסם פסק דין חדש, אליו הצטרפו השופטים ג'ורג' קרא ועופר גרוסקופף, ממנו נמחקה הערת ההשתתפות בצער.

תגיות:מחבלבג"ץניל הנדל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה