חדשות בארץ

ליברמן: לא אתפשר בנושאי דת ומדינה

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הבהיר כי לא ייסוג מדרישותיו בנושאי דת ומדינה, הכוללות את העברת חוק הגיוס, ביטול חוק המרכולים ונישואין אזרחיים. הוא הצהיר כי לא יצטרף לממשלת מיעוט שתישען על תמיכת הרשימה המשותפת, וקרא להקמת ממשלת אחדות

ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הצהיר הבוקר (שישי) כי לא יתפשר על דרישותיו בנושאי דת ומדינה, וקרא לראש הממשלה בנימין נתניהו וליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להקים ממשלת אחדות. הוא הבהיר, כי לא יצטרף לממשלת מיעוט שתישען על הרשימה המשותפת, ושב ותקף את ה"הקואליציה", כלשונו, בין חברי הכנסת הערבים והמפלגות החרדיות, שלדבריו "מוכיחה את עצמה כברית אסטרטגית הכי אפקטיבית בכנסת ישראל".

"ניסינו לנהל משא ומתן רציני וענייני להקמת ממשלת אחדות", כתב ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו. הוא פירט את דרישותיו בנושאי דת ומדינה, וטען כי מדובר בדרישות מקלות: "חבילת המינימום הזאת תקפה גם היום לכל המתעניינים". רשימת הדרישות שהציג כוללת את העברת חוק הגיוס "ככתבו וכלשונו", ביטול חוק המרכולים, גיור על ידי רבני ערים ללא פיקוח של הרבנות הראשית, נישואין אזרחיים "לכל מי שיחפוץ בכך, ללא מגבלה וללא צמצום הנושא אך ורק לפסולי חיתון", אשרור מתווה הכותל, ו"תחבורה עירונית בשבת, על סמך החלטת ראש העיר ומועצת העיר ובהתאם לאופי האוכלוסייה בכל יישוב ויישוב".

ליברמן הדגיש, כי בחירות שלישיות הן האופציה הגרועה ביותר: "האלטרנטיבה הטובה ביותר היא ממשלת אחדות, שלא קמה בגלל הגחמות האישיות של ראשי שתי המפלגות הגדולות – מי הראשון בראשות הממשלה, מי השני, באיזה יום תיערך הרוטציה וכו'. אנו נמצאים היום כפסע אחד מבחירות שלישיות מיותרות. לכן, אני קורא פעם נוספת לבנימין נתניהו ולבנימין גנץ: תשאירו את כל 'הפילפוליטיקה' בצד ותקימו ממשלת אחדות".

בראיון אתמול לרדיו רק"ע בשפה הרוסית, טען ליברמן כי אם נתניהו היה מגלה נכונות לוויתורים בסוגיות דת ומדינה – הוא היה מסכים להצטרף לממשלת ימין צרה, יחד עם המפלגות החרדיות. לדבריו, נתניהו סירב להתנתק מבלוק הימין – "הגוף המשיחי-חרדי", כהגדרתו: "הוא תמיד מוותר לאורתודוקסים. מכיוון שנתניהו נתן הכל לחרדים, לליצמן וגפני, אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו להיכנס לכזאת קואליציה". בתגובה לדברים, מהם השתמע כי אינו דוחה על הסף הצטרפות לממשלת ימין צרה במידה וייענו דרישותיו, קרא יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, לנתניהו להזמין את ליברמן לפגישה: "אין דרך אחרת להקים ממשלה, למעט ממשלת 63 עם ליברמן".

תגיות:בני גנץאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה