חדשות בארץ

המחבל שביצע את הפיגועים בצומת עפרה ובגבעת אסף הורשע בשלושה מעשי רצח

כמעט שנה לאחר שביצע את הפיגועים בכניסה לעפרה ובצומת גבעת אסף, הורשע המחבל עאסם ברגותי ברצח התינוק עמיעד ישראל איש-רן ולוחמי צה"ל, סמל יוסף כהן וסמ"ר יובל מור יוסף הי"ד

זירת הפיגוע בצומת גבעת אסף (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)זירת הפיגוע בצומת גבעת אסף (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

בית המשפט הצבאי במחנה עופר הרשיע אתמול (חמישי) את המחבל עאסם ברגותי, שביצע לפני כשנה את הפיגועים בצומת עפרה ובצומת גבעת אסף. במהלך הדיון הודה המחבל בסעיפי כתב האישום. הוא הורשע בשלוש עבירות של גרימת מוות בכוונה – המקבילה לרצח במשפט הצבאי, הנוהג ביהודה ושומרון. הוא הורשע גם ב- 12 נסיונות לרצח, בחברות בהתאחדות בלתי מותרת, בשיבוש הליכי משפט ובעבירות נוספות.

ברגותי ביצע יחד עם אחיו, סאלח ברגותי, את פיגוע הירי בכניסה ליישוב עפרה ב- 9 בדצמבר 2018. בפיגוע נרצח התינוק עמיעד ישראל איש-רן הי"ד, ו- 7 נוספים נפצעו. מספר ימים לאחר מכן, ב- 13 בדצמבר, הגיע המחבל ברכב לטרמפיאדה בצומת גבעת אסף, כ- 2 ק"מ דרומית לעפרה, פתח בירי לעבר חיילים ואזרחים ונמלט מהמקום. בפיגוע נפלו הלוחמים סמל-ראשון יובל מור יוסף וסמל-ראשון יוסף כהן הי"ד. חייל נוסף נפצע באורח אנוש, וצעירה תושבת בית אל נפצעה באורח קשה.

המחבל נלכד ב- 8 בינואר, בתום מאמץ מודיעיני ומבצעי. הוא נעצר בבית אחד מסייעניו בכפר אבו שח׳ידם שבחבל בנימין, הסמוך לכפר כובר בו התגורר. בימים שקדמו למעצרו, המחבל היה עסוק בהכנות לביצוע פיגועים נוספים. במהלך מעצרו נתפס רובה מסוג קלצ'ניקוב, תחמושת רבה וכן אמצעים לראיית לילה. אחיו חוסל שלושה ימים לאחר הפיגוע בצומת עפרה, במהלך פעילות של כוח ימ"מ בכפר סורדא, צפונית לרמאללה. הכוח ירה בו למוות במהלך ניסיון לעוצרו, לאחר שניסה להימלט ולדרוס ברכבו את הלוחמים. בתיהם של שני המחבלים נהרסו בחודשים מרץ ואפריל.

למשפחת ברגותי לדורותיה עבר של טרור עם דם על הידיים. אביהם של שני המחבלים, עומר ברגותי, נידון יחד עם אחיו נאיל למאסר עולם על רצח נהג האוטובוס מרדכי יקואל בשנת 1978. הוא שוחרר ב- 1985 בעסקת ג'יבריל, אך בעשורים שחלפו מאז נעצר פעמים רבות במעצר מנהלי. נאיל ברגותי – ותיק האסירים הפלסטיניים בכלא הישראלי – שוחרר ב- 2011, במסגרת עסקת שליט, אך הוחזר לכלא ב- 2015. המחבל, שהורשע אתמול בשלושה מעשי רצח, ישב כעשר שנים בכלא בישראל ושוחרר בתחילת 2018.

הריסת בית המחבל, מרץ 2019 (צילום: דובר צה"ל)

תגיות:טרורגבעת אסףהפיגוע בעפרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה