חדשות בארץ

סקר חדש: הליכוד בראשות סער - 26 מנדטים; גוש הימין מתחזק

התפלגות תוצאות הבחירות, כפי שעולה מסקר חדש שפורסם הערב, מצביעה על כך שגם לאחר הבחירות הבאות, ממשלת ישראל ביתנו תישאר בעלת היכולת להטות את הכף

  • ל' חשון התש"פ
סער (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)סער (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
אא

סקר חדש שפורסם הערב (חמישי) ב-103FM מצביע על התפלגות התוצאות בבחירות הקרובות, באם גדעון סער יעמוד בראשות הליכוד.

על פי הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום. היה הליכוד, אם סער בראשו, מקבל 28 מנדטים, וגוש הימין כולו מגיע ל-60. באם נתניהו יעמוד בראשות הליכוד, הוא יזכה ב-33 מנדטים.

הסקר, אותו ערך מכון מאגר מוחות בראשות פרופ' יצחק כ"ץ, מציין שהקולות הנודדים בתוך הגוש דווקא מגדילים את כוחו: הימין החדש מכפיל את כוחו מ-6 ל-12 מושבים, ש"ס מתחזקת מ-9 ל-11 מנדטים ויהדות התורה עולה מ-8 ל-9 מושבים.

לעומת זאת, אם נתניהו יישאר מועמד הליכוד בבחירות הקרובות, יקבל הליכוד 33 מנדטים, כחול לבן - 35, הרשימה המשותפת - 13, העבודה-גשר – 4, והמחנה הדמוקרטי 4 אף הוא.

מפלגת ישראל ביתנו בראשותו של אביגדור ליברמן תקבל, על פי הסקר, 8 מנדטים אם נתניהו יעמוד בראשות הליכוד, ו-9 אם סער יעמוד בראשות הליכוד. בתרחיש זה עדיין יישאר ליברמן עם היכולת להטות את המשקולת לכל אחד מהצדדים. האם אחרי הבחירות הבאות נעמוד שוב באותו מצב, וניגש לבחירות נוספות?

הסקר נערך מוקדם יותר היום באמצעות פאנל אינטרנטי קיים, בקרב מדגם אקראי-הסתברותי של 481 משיבים, המייצגים את כלל האוכלוסייה הישראלית הבוגרת, בגילי 18 ומעלה. בסוג סקר כזה עומדת טעות הדגימה האפשרית על 4.1 אחוזים בקירוב, ביחס לאומדנים השונים.

תגיות:בחירותגדעון סער

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה